משפחה, בריאות ולימודים - אלה הדברים שעומדים בראש מעייניהם של מרבית בני הנוער בישראל. עניינים אחרים, כמו נושאים שבינו ובינה ונושאים כספיים, מעסיקים אותם הרבה פחות. כך עולה מממצאי סקר ישראלי חדש.



מהסקר, שבדק את תחומי העניין של הנוער, עולה כי כ־79% מבני הנוער דירגו את המשפחה ומערכת היחסים בה כנושא החשוב להם ביותר. במקום השני (73%) דורג נושא הבריאות (של הנשאלים ושל קרוביהם) ובשלישי - הלימודים וההצטיינות בהם (68%). רק אחר כך דורגו חיי החברה (58%) ונושא הכסף (32%). יחסים בין בנים לבנות (20%) והתנדבות ועזרה לזולת (21%) דורגו בתחתית הרשימה.



הסקר גילה גם הבדלים ניכרים בין המינים: לבנות, הלימודים חשובים יותר מאשר לבנים (74% לעומת 62% ), יותר בנים הדגישו את נושא היחסים שבינו לבינה (24% לעומת 17% מהבנות) ולבנים הכסף חשוב יותר (38% לעומת 25%).



בנושא המקצועות הנחשקים, ההיי־טק גורף את מרבית הקולות. כמעט 27% מבני הנוער דירגו את ההיי־טק כתחום המקצועי שבו ירצו לעסוק בעתיד, כשבנים (40%) בחרו בו יותר מבנות (12%). רפואה ומחקר דורגו במקום הראשון על ידי כ־14% מבני הנוער, עם יתרון ברור לבנות (כמעט 20% מהבנות לעומת 8% בלבד מהבנים). תחום העסקים והיזמות זכה לכ־7%, כשההוראה (5%) ושאר תחומי העיסוק מדשדשים הרחק מאחור. 20% מבני הנוער העידו כי עדיין אינם יודעים באיזה תחום ירצו לעסוק בבגרותם.



נושא נוסף שבדק הסקר הוא מקורות ההכנסה של בני הנוער הישראלים עבור הוצאות בילוי ופנאי. מתברר כי עבור כמעט שליש (31%) מהנוער, דמי כיס מההורים הם מקור ההכנסה היחיד. עבור 14% העבודה היא המקור היחיד. אצל 45% מבני הנוער מתקיים שילוב בין דמי כיס ועבודה, כשדמי הכיס מההורים


הם החלק העיקרי מהכנסה זו. קרוב ל־10% מהנוער מעידים כי אין להם כלל תקציב בילוי ופנאי.



הסקר, שנערך בתחילת החודש על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור הבנק הבינלאומי, הקיף 350 בני נוער בני 12־17, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הישראלית, גולשי אינטרנט. הסקר נערך במסגרת נקודת מפנה - הפרויקט הקהילתי של הבנק הבינלאומי, בשיתוף ארגון מתן ועמותת אשלים של הג'וינט.