השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ומ"מ המפכ״ל ניצב בנצי סאו דנו אמש (ראשון) בממצאי ועדת הבדיקה לאירועי מצעד הגאווה בירושלים, בו נרצחה הנערה שירה בנקי ז"ל ונפתעו חמישה משתתפים נוספים, כך נמסר מהמשרד לביטחון פנים..



מסקנות הוועדה הוצגו לשר ארדן על ידי ניצב בדימוס ישראל יצחק ולאחר מכן קיים השר דיון על המסקנות ניצב סאו. בתום הדיון ביקש השר לבצע מספר השלמות בנוגע לשאלות שעלו במהלך הצגת הממצאים. ההשלמות בנוגע לדוח יוגשו לשר ארדן בימים הקרובים ולאחר העברתן תתקבלנה ההחלטות הסופיות בקשר לאירוע. 



בערוץ 10 פורסם כי מפקד המחוז ניצב צ'יקו אדרי יספוג הערה פיקודית. לעומת זאת, צפוי אחד ממפקדי המרחבים בבירה שהיו אמונים על אבטחה המצעד להיות מועבר מתפקידו, כמו גם ראש ענף מודיעין מחוזי.



עוד נאמר בדיווח, כי קצין האבטחה שהיה אחראי על השטח בו פעל שליסל יקבל הערת מפקד, וייתכן כי בהמשך גם יספוג עונש חומר יותר. מנגד, מסתמן שלא תהיינה מסקנות אישיות כנגד קצין זה או אחר ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.



הדוח צפוי להיות מוצג בפני משפחתה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה בפיגוע ולאחריו יתקבלו ההחלטות הסופיות. 



עודד פריד, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב בישראל אמר בתגובה לדברים: "אין ספק שהיה מחדל שאיפשר לאותו מפגע לבצע את אותו פיגוע כעבור עשור, שבועות אחרי ששוחרר מהכלא ואחרי שהצהיר בפומבי על כוונותיו. אסור לטייח את הבדיקה והאגודה תומכת בדרישת הקורבנות לחקירה יסודית ומעמיקה שמסקנותיה יפורסמו לציבור בשקיפות מלאה".



לדבריו, המסקנות האישיות נגד מפקדים כאלה או אחרים עבר לא ירפאו אמנם את הפצע שנפער בלב הקהילה ותומכיה, אבל על המשטרה לתת מענה הולם לפשעי השנאה ולהסתה שמתרחשים כנגד קהילת הלהט"ב מדי יום. "עבור שירה זה כבר מאוחר מדי אבל פשעי השנאה נגד הקהילה לא התחילו במצעד הגאווה בירושלים וההסתה כנגד הקהילה מתרחשת מדי יום ברחוב, בתקשורת ובכל מקום. היה מחדל וצריך להסיק ממנו את המסקנות".



ד"ר איתי חרל"פ, יו"ר הדירקטוריון של ארגון חוש"ן, מרכז החינוך וההסברה של קהילת הלהט"ב בישראל, מפריד בין הממצאים המאכזבים של בדיקת המשטרה את מחדל מצעד הגאווה בירושלים לבין היחסים בין המשטרה לקהילה הגאה ואומר: "אין ספק שאם הכיוון המסתמן הוא שהמשטרה לא הסיקה מסקנות של ממש זה לא תורם ליחסים האלה ופוגע באמון בין קהילת הלהט"ב למשטרה, אבל צריך להפריד בין המחדל הזה לבין הומופוביה במשטרה ואני לא אומר שהוא התרחש כי מישהו במשטרה זילזל בכוונה, אין לי את הנתונים. יחס המשטרה לקהילה השתפר מאד בשנים האחרונות. בעבר הלא רחוק שוטרים ניגשו למצעדי גאווה עם כפפות על הידיים ובהרצאות שלי בבית הספר לשוטרים היו מי שבכלל לא הבינו את הצורך הדמוקרטי במצעד גאווה בירושלים. היו התנכלויות של ממש לנשים טרנסג'נדריות. מאז חלה התקדמות".



עם זאת, ד"ר חרל"פ מוסיף: "דווקא לאחרונה שיתוף הפעולה שלנו עם המשטרה בהבטים של הסברה שוב ירד. אני לא יודע להצביע על הסיבה אבל זה מצער כי עדיין יש הרבה מה לעשות. הכניסה שלנו למשטרה להמשך ההסברה היא הכרחית. ברור שיש מחדל. ברור שאם היתה עשירית מודיעין על פלסטיני שהולך לדקור יהודי אז המשטרה היתה מגיבה הרבה יותר ברצינות. יש פה אלמנט של זילות בחיי אדם ומישהו שפישל בגדול".