עשרות פעילים וקרובי משפחה התאספו הבוקר (שני) מחוץ לכלא הדרים שבשרון והפגינו לשחרורו של אברה מנגיסטו, הישראלי שמוחזק בידי חמאס בעזה.



המפגינים הגיעו במקביל לשעות הביקור של משפחות האסירים הביטחוניים, על מנת לנסות ולשכנע את החשיבות של שחרורו של האזרח, אשר מוחזק בניגוד לרצונו.



הם נשאו שלטים בערבית ובעברית הקוראים לשחרר את אברה, וחילקו למשפחות מנשר בערבית, בו סופר המקרה של אברה.



הפעילים, אשר פתחו דף פייסבוק בו יעדכנו פרטים אודות המאבק, ביקשו להדגיש כי החליטו לקחת אחריות בעצמם, ללא עזרת המדינה, כדי להביא לשחרורו של אברה.



אחיו של אברה: "אתם נותנים יד להתעללות"


אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, אמר למשפחות הפלסטניות כשעלה על האוטובוס: "זכותנו לראות את אחי בבית ואנחנו נמנע מחמאס, ארגון הטרור כל סיוע הומניטרי. למרות שאברה לוקה בנפשו, ולא היה חייל מעולם, חמאס ממשיך להחזיק בו ומסרב לשחרר אותו או לתת מידע על מצבו. אתם נותנים יד להתעללות בחסר ישע מסכן, שחצה את הגבול לעזה כי הוא לא מבין מה הוא עושה".



אילן הוסיף: "הדת המוסלמית מצווה להתייחס בכבוד ללוקים בנפשם,  אבל השלטון שלכם מקיים רק את המצוות שנוח לו לקיים. אברה זקוק לטיפול רפואי דחוף אבל השלטון שלכם מתעלם. תסתכלו לאמא שלו בעיניים ותדרשו מהמנהיגים שלכם להחזיר את אברה האומלל הביתה".



מתרכזים בזירה הבינלאומית


גבריאל, חבר קרוב של המשפחה שלוקח חלק במטה המאבק שהוקם לשחרורו של מנגיסטו, סיפר הבוקר בראיון לגל"צ על ההתרחשות במקום: "כל הפעילים מתאספים, מהיום אנחנו שוברים שתיקה ולוקחים אחריות ולגבי גורלו של אברה, כדי שישוב במהרה לביתו".



גבריאל הוסיף ותיאר את מצבו של השבוי, אשר נעדר החל מחודש ספטמבר 2014 לאחר שחצה ככל הנראה את הגבול דרך זיקים: "הוא אדם לוקה בנפשו, הוא חולה והוא צריך לחזור במהרה כדי לקבל טיפול מתאים".



כמו כן, פנה קרוב המשפחה לארגון החמאס: "מבקשים מחמאס מידת אנושיות, אכפתיות ושיגלה הומניטריות", והוסיף כי "חמאס רוצה להראות טוב בפני העולם ומבקש סיוע הומניטרי, לכן לא יכול להיות שיחזיק בכפייה אדם לוקה בנפשו ויתפאר בכך, שיחזיר אותו הביתה לחיק אמו".



בנוסף לכך, קרוב המשפחה ביקש להדגיש, כי הם לא פונים כרגע לממשלה אלא מרכזים את המאמץ בפנייה לחמאס ולזירה הבינלאומית: " הם יודעים את העבודה. אנחנו לא פונים למדינה, נותנים להם את הזמן לפעול. אנחנו רוצים לפנות למשפחות החמאס ולתקשורת העולמית, שיידעו שזה אדם שצריך סיוע רפואי".



על השאלה מה יקרה במידה ובחמאס ידרשו שחרור אסירים בטחונים בתמורה למנגיסטו, אמר: "אני לא זוכר שאי פעם המדינה הפקירה מישהו. המשפחה תעשה הכל כדי להחזיר את אברה הביתה ואם יש מחיר לשלם - המשפחה תסכים לכל מחיר. כמובן שכל הורה היה רוצה שבן המשפחה שלו יהיה בבית. אני לא קובע את המחיר וגם הצד השני לא צריך לקבוע את המחיר".



לסיום, אמר גבריאל כי "ההתאספות מול כלא השרון היא חלק מסדרות פעולות שהתחלנו היום, ונמשיך לפעול עד שנחזיק את אברה הביתה. מן הראוי שיחזירו אותו".



כזכור, מנגיסטו חצה את הגבול לעזה בספטמבר 2014 דרך הגבול הימי ומאז נעלמו עקבותיו. מקורות שונים מסרו למשפחה כי למרות הגרסאות השונות שהשמיע בחמאס אודותיו, אברה אכן נמצא בעזה.



משפחת מנגיסטו העניקה בשבוע שעבר סדרת ראיונות במטרה לפנות לחמאס, למנהיגים בעולם ולארגוני סיוע בינלאומיים, דרך כלי התקשורת הזרים ולמנהיגי הקהילה הבינלאומית. במסגרת הראיונות התייחסו בני המשפחה לטענות של איסמעיל הנייה ואבו מרזוק על כך שאברה נכנס לעזה כלוחם במסגרת מבצע צוק איתן והוכיחו כי הוא לא שירת בצבא וכי אושפז בעבר מספר פעמים במוסדות לבריאות הנפש.