ביקור משפחתי ראשון: קרובי משפחתו של העציר המנהלי מוחמד עלאן שובת הרעב, המאושפז בשל מצבו בבית החולים ברזילי באשקלון, הגיעו לבקרו הערב (שלישי) בבית החולים.



אחיו, עמיד עלאן, קיבל את אישור השב"כ והגיע יחד עם אמו מעזוזה עלאן לבקרו משכם. הצוות הרפואי ינסה לשכנע את האח והאם שרצוי להחדיר חומר למעיים שלו, כדי לטפל בבעיות שנוצרו לו בכליות.



לאחר שהתעורר, הודיע עלאן כי ימשיך בשביתת הרעב, כך לפי מועדון האסיר הפלסטיני. ל"מעריב השבוע" נודע כי היועץ המשפטי של מועדון האסיר הפלסטיני, עו"ד ג'ואד בולוס, החתים את עלאן על ייפוי כח, כך שהוא האיש היחיד שיכול להחליט עבורו, במידה ויאבד שוב את הכרתו ויהיה בסכנת חיים ממשית.



בולוס סיפר לאחר המפגש עם העציר, כי הוא הסכים לקבל נוזלים דרך הווריד לאחר שהוסבר לו כי בלעדיהם מצבו עלול להידרדר.



לדבריו, עלאן הסכים לקבל את הנוזלים, המינרלים והוויטמינים למשך יממה, בתקווה שבג"ץ יחליט בעניינו: "אם לא תתקבל החלטה חיובית, אז הוא יוריד בעצמו את המחט שמעביר אליו את הנוזלים".



עורך דינו של העציר, ג'מיל חטיב, אמר כי עלאן מסכים ששחרורו יהיה ביום חג הקורבן המוסלמי, ה-23 ביולי הקרוב: "אנחנו מעבירים את הדרישות שלו לרשויות", אמר חטיב. "הוא היחיד שמחליט איך לנהל את המערכה שלו ואיך יסיים אותה".



אמו של מוחמד עלאן, מעזוזה, סיפרה הערב: ״עכשיו הכניסו את עמיד האח לבקר את מוחמד. הם לא הרשו לי להיכנס. באיזה חוק בעולם אוסרים על אם לבקר את בנה. הם לא מאפשרים לי להיכנס, כי אני עומדת לצידו במאבקו הצודק".



מוקדם יותר, הודיע עלאן כי הוא דחה את הצעת המדינה לשחררו ממעצר מנהלי אם יעזוב את הארץ. מחר אמור בג"ץ להמשיך לדון בשתי העתירות שהוגשו לשחררו של העציר.



רופאי בית החולים ברזילי באשקלון החלו כבר במהלך הבוקר לגמול את האסיר הפלסטיני, השובת רעב למעלה מחודשיים, בהדרגה ממכשירי ההנשמה ומההרדמה. הכרתו, כאמור, שבה אליו, והוא החל לתקשר עם הצוות הרפואי. מבית החולים ברזילי נמסר כי העציר בהכרה, מתקשר עם הסביבה וממשיך לקבל טיפול תרופתי חיוני.



ד"ר חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי, אמר במסיבת עיתונאים כי "נכון לשעה זו, עלאן במצב יציב. הערנו אותו וגמלנו אותו מהנשמה והרדמה". הוא הוסיף כי עלאן "לא התנגד לקבל את המשך הטיפול, לעת עתה הוא הבין שהטיפול שהוא מקבל חיוני עבורו".



בשלב זה, כאמור, מקבל עלאן את הטיפול דרך עירוי לווריד. מבית החולים ברזילי הדגישו בשיחה עם "מעריב השבוע", כי "העציר המנהלי לא קיבל הזנה בכפייה באף שלב". בתשובה לשאלה, אם נגרם לעלאן נזק בלתי הפיך, נמסר כי כעת קשה להעריך זאת.