עיריית ירושלים מתכננת להגביר את האכיפה על חנויות במרכז העיר הפתוחות בשבת, כך דווח הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל. על פי התכנית, תטיל העירייה קנסות כספיים, עלולים לגרום לסגירתם של שמונה מרכולים הפועלים שנמצאים בין הרחובות שבטי ישראל, אגרון, קרן היסוד ואגריפס באין מפריע בשבת מזה שנים. 

רק לפני חמישה ימים מחו החרדים בעיר על פתיחתו של מתחם הקולנוע יס פלאנט, שיפעל גם בשבת, וחברים במועצת העיר טוענים כי מדובר בחבילת פיצויים של ברקת לשותפיו לקואליציה העירונית. 
חבר מועצת העיר אריה קינג אמר הבוקר לגל"צ שראש העיר הבטיח לו את סגירת המרכולים בתמורה לחזרתו למועצת העיר והוא שמח שראש העיר אכן עמד במילתו.

"אני שמח שראש העיר עמד מאחורי מילתו לבצע מספר מהלכים שיחזקו את מעמדה של השבת בעיר הקודש ירושלים", אמר קינג. "אני מקווה מאוד שזאת תהיה תחילתה של תקופה חדשה של שמירת ירושלים מאוחדת באמת, הלכה למעשה, וגם שמירת קדושת העיר וקדושת השבת", הוסיף.
על פי הדיווח, ברקת ניסח תכנית סטטוס קוו לפיה העיר מחולקת לשלושה חלקים: העסקים במזרח העיר יהיו פתוחים בשבת, למעט ברובע היהודי כדי לא להפריע לשומרי השבת המגיעים לכותל. החלק השני הוא סעיף לפתיחת מוקדי בילוי על פי החוק, ואילו החלק השלישי הוא הסעיף המאפשר את סגירת המרכולים. 
"אם הדבר הנכון זה ביזיון", אמר עורך הדין יוסי חביליו לשעבר היועץ המשפטי לעירייה וכיום יושב ראש עמותה לחינוך ורווחה בירושלים. "ברקת, משיקולים פוליטיים, נכנע שוב לחרדים ופוגע בציבור החילוני שבחר בו. אכיפה סלקטיבית אינה חוקית ואנו נפנה לבית המשפט בעניין".
בעירייה אישרו את הפרטים אך טענו שמדובר בהנחייה של היועץ המשפטי של העירייה שהורה להגדיר מקומות שבהם תהיה אכיפה מוגברת או לחילופין מופחתת. עוד הוסיפו בעירייה כי "אין שינוי בסטטוס קוו והעירייה בסך הכל מיישמת את חוק העזר כפי שהוא".