במסווה של שליח על קטנוע, צעיר בן 30 תושב אילת מכר אלכוהול לקטינים, על פי החשד, בעיקר לאלו שהגיעו לנפוש בעיר. אמש עוכב החשוד לחקירה כאשר בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים והוא כבר זומן לשימוע בגין ניהול עסק המהווה סכנה לשלום הציבור. לאור חופשת הקיץ, נאלצים שוטרי מרחב אילת ומחלק הנוער של המרחב לגלות יצירתיות וזאת כדי לדאוג ולשמור על ביטחונם של הצעירים.



במשטרה מציינים כי פעילות נרחבת כנגד הספקת אלכוהול לקטינים, הביאה לעיכובו של צעיר תושב העיר, בעליו של עסק לשליחויות, שכאמור על פי החשד מכר אלכוהול מבלי שבדק כמתחייב בחוק את גילם של הצעירים. "אלכוהול הינו גורם המשפיע רבות על התנהגות האוכלוסייה בדגש לזאת הצעירה", ציין מפקח ליאור אורן, קצין מחלק הנוער במשטרת אילת.



שוטר סמוי הבחין בפעילות החשודה



במהלך הפעילות הבחין שוטר בלבוש אזרחי בשליח רכוב על קטנוע המספק לשני קטינים, בגילאי 16, שקית ובה בקבוק אלכוהול וזאת מבלי שבדק את גילם באמצעות תעודה מזהה. בין הרוכשים הקטינים למוכר התפתח דין ודברים על טיב המוצר ואלה ביקשו להחליפו. השליח, בעל "תודעת שירות" גבוהה, עזב את המקום וחזר לאחר זמן קצר כשבאמתחתו שקית נוספת המכילה בקבוק אלכוהול והחליף לצעירים את המוצר.



בסרטון שצילמו החוקרים רואים בבירור את השליח שולף מארגז הקטנוע שקית ומכניסה לתוך תיקם של הנערים. השליח לא בודק מסמכים מזהים של השניים שהגיעו אליו ומיד לאחר מכן בבדיקה שערכו החוקרים הוברר כי מדובר בשני קטינים.



קצין הנוער ציין כי "אופן הגעתו של האלכוהול לידיהם של קטינים מצריכה אותנו לפעול ביצירתיות רבה בשל התחכמויות ספק זה או אחר וכך נמשיך לפעול כל העת למען שלומם של בני הנוער היקרים לנו מכל". מיד לאחר מכן ניגשו בלשי הנוער אל הקטינים ותחקרו אותם לגבי רכישת האלכוהול. בהמשך אותר גם "השליח", עוכב לחקירה ובסיומה כאמור שוחרר בתנאים מגבילים.



בחקירתו אגב, הכחיש החשוד כי מכר אלכוהול לקטינים וטען תחילה כי מבוגר שהזדהה בפניו הוא שביצע את העסקה אולם הוא לא רשאי למסור את פרטיו.


לאחר שהציגו בפניו הבלשים את הסרטון המתעד את העסקה, הגיב החשוד כי מדובר בקונספירציה של המשטרה נגדו, ככל הנראה מאחר ואין זו הפעם הראשונה בה מיוחסת לו ולעסק ה"פיקטיבי" אותו מפעיל עבירה של הספקת אלכוהול לקטינים.