תכניתו של חגי גולן המשודרת ברדיו 103FM, עסקה היום (שלישי) בשנת הלימודים הקרובה שתיפתח בעוד כשבוע.



גולן שוחח במסגרת התכנית "משעל על הבוקר" עם שר החינוך, נפתלי בנט: "ילדי ישראל יגיעו בשבוע הבא למערכת חינוך טובה יותר", הבטיח בנט והתייחס לשינויים שייערכו במערכת. "כל כיתות א' במדינת ישראל תהיינה קטנות יותר ומספר התלמידים בכיתה ירד ל-27 תלמידים". "כבר לא יהיו סרדינים?" שאל גולן, "הסרדינים יוצאים מהקופסא" השיב בנט בהומור וסיפר שגם בתו אביגיל, שעולה לכיתה א', תזכה ליהנות מהשינוי המיוחל.



 

שר החינוך התייחס גם לגני הילדים ולרפורמת הסייעת השנייה שהנהיג: "בכל גן במדינת ישראל אשר מכיל מעל 29 ילדים תהיה סייעת שנייה", אמר בנט והוסיף: "אנחנו עושים שינויים מאוד משמעותיים ובלתי הפיכים". גולן ציין בפני בנט כי 80% מבתי הספר אינם נגישים לנכים ושאל אותו על תכנית הפעולה בנושא זה. "הגעתי למערכת חינוך עם בעיה קשה מאוד בהנגשה לבעלי מוגבלויות" טען בנט וסיפר כי על מנת לפתור את הבעיה הוא הגיע להסכם עם משרד האוצר שלפיו במשך שבע השנים הקרובות יושקעו 135 מיליון שקלים בכל שנה בילדים בעלי מוגבלויות במערכת החינוך. בנט התייחס ליעד שהציב לעצמו: "חייבים להכפיל את מספר התלמידים שמסיימים 5 יחידות מתמטיקה, אחרת לא יהיה לנו היי-טק וכיפות ברזל". 

בהמשך הביע בנט את דעתו על הקלטות שנחשפו שבהן נשמע שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, מותח ביקורת על אופי התנהלות הממשלה בנושא התקיפה באיראן וחושף פרטים סודיים מישיבות הקבינט: "זה לא ראוי אבל אני לא מתכוון להצטרף למאבקי הבוץ האלה. יש לנו אחריות כשרים בקבינט לשמור על סודות המדינה".