השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגן על המינוי השנוי במחלוקת של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, עליו הודיע הערב (שלישי). מינוי של מפקח משטרה שהוא מחוץ לשורות הארגון, לראשונה מזה עשרות שנים.



"אני רואה עדיפות לחפש מועמד מבפנים וראיתי שלושה מועמדים ראויים, אנשים מצוינים, אבל עם הזמן התברר לי שיש בעיה בתרבות הארגונית במשטרה", הסביר ארדן בראיון לחדשות 2.
"אני צריך להסתכל על הארגון כארגון ולמה יש כזו פגיעה באמון הציבור. החלטתי בסופו של דבר, אדם מבחוץ שהגיע מצה"ל, שיש בו נורמות וסטנדטים אחרים - יש לו את הסיכוי הגבוה ביותר להביא לשינוי", הוסיף השר לביטחון פנים, "אני חושב שהוא הכי מתאים לחולל את השינוי הנדרש במשטרת ישראל. יש לזה קשר לשכלול סך התכונות הנדרשות".
 

לשאלת המראייין דני קושמרו, ענה ארדן כי "לא היה שום לחץ מטעם ראש הממשלה. אני חושב שזו חובתו של ראש הממשלה גם להכיר את המועמדים לאחד התפקידים החשובים ביותר במדינה. המועמד שאני בחרתי, אני בחרתי אותו, ראש הממשלה לא הכיר אותו. אני מקווה שוועדת טירקל תאשר אותו".
על פרישתו של מ"מ מפכ"ל המשטרה הנוכחי בנצי סאו, בעקבות ההודעה על מינויו של הירש, אמר ארדן כי "בנצי סאו לצערי הרב הודיע שבכוונתו לפרוש ואני ביקשתי ממנו לכהן כסמפכ"ל הקבוע של משטרת ישראל, אני עדיין מבקש שישקול מחדש את הבקשה שלי והייתי מאד רוצה שבנצי ימשיך במשטרה".

הרוחות סוערות במשטרה בעקבות המינוי שהוצנח מחוץ לארגון. ניצב בדימוס אריה עמית אמר בראיון לגל"צ: "אני בהלם מהמינוי של גל הירש. על המפכ"ל להגיע מתוך המשטרה. זה המשיח שהביאו למשטרה? בצה"ל לא בחרו בו לפיקוד! זאת סטירת לחי מאוד לא חכמה"

"מילא אם היו מביאים מפקד צח כשלג ועם ניסיון עצום. אבל מינוי גל הירש נטול היגיון, מינוי איום", אמר עמית ששימש כמפקד מרחב דן, ראש אגף מבצעים ומפקד מחוז ירושלים במשטרה.

ההודעה בעמוד הרשמי של משטרת ישראל הייתה לקונית בהתאם לאווירה בארגון:
 

מינויו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא יובא ע"י השר לביטחון הפנים לאישור הממשלה, זאת בכפוף להמלצת הוועדה ה...

Posted by ‎Israel Police - משטרת ישראל‎ on Tuesday, August 25, 2015