מתחם שרונה מארקט בתל אביב נחשב להצלחה גדולה מאז השקתו ומאגד בתוכו עשרות עסקים אשר פועלים במהלך השבת. אך מה קורה לשוכר אשר החליט במודע שלא לפתוח את המקום בשבת?



סניף הנרי'ס בתל אביב הוא סניף כשר, שהמשמעות שלו היא כי הוא לא פותח את שעריו בשבת. בעלי העסק טוענים כי בעקבות החלטתם שלא לפתוח את המסעדה, הם נקנסו החודש בסכום של כ-3,000 ש"ח, סכום אשר יורד להם בהוראת קבע החודשית לחברת "גינדי".



בשיחה עם "מעריב אונליין", גולל הזכיין, עופר איסרמן, אדם ותיק בתחום, את השתלשלות העניינים וסיפר: "אני אדם קטן, פשוט, לא איש ציבורי, לא רוצה לעורר מחאה ציבורית. אני מאמין במתחם, יודע שהוא יצליח, לא בקטע שעסקים אחרים יסגרו בשבת אם הם לא רוצים. במידה מסוימת, זה לא מפריע לי.



"מצד שני, אני רוצה לנוח בשבת. אם נלך לחוזה, להתחלה, רני בר לב, הבעלים של הנרי'ס, חתם על חוזה הרבה לפני שאני נכנסתי לתמונה. הוא הצביע על הנקודה הזאת ואמר לי שיכולה להיות עם זה בעיה, כי יש את הקריה בתל אביב ואת עזריאלי, מה שיכול ליצור הטעיה עבור המבקרים במתחם. על פי מה שהוא אמר, החוזה הוא סטנדרטי. אנחנו נסתדר בהמשך הדרך.



"אחרי חצי שנה, אני נכנסתי לתמונה, הוא הציע לי את שרונה, שאלתי אם זה היה אמור להיות פתוח בשבת, בחוזה כתוב שכן, אבל הבטיחו לי שזאת לא תהיה בעיה - וש'לא על זה יפלו דברים'.



"השקענו את כל הכסף שיש לנו וגם זה שאין לנו. פתחנו את הסניף והסתבר שזה משהו מאוד בעייתי, אני לא בנוי להילחם נגדם. היו חילופי התכתבויות עד שזה הגיע לקנס. אני גם יודע שיש עוד כמה בעלי עסקים כמוני. קיבלנו אולטימטום מחברת "גינדי" מה אנחנו מתכוונים לעשות עד סוף השבוע. אני לא מעוניין להפסיק את הוראת הקבע ממנה נלקח הכסף, על מנת שלא להסתבך בצורה משפטית".



כשנשאל על עמדת רשת הנרי'ס בעניין אמר: "הרשת ואני בהיכרות של שלושה עשורים, מרגע שזה הפך להיות מהותי, הוא מנסה לשכנע את גינדי, אנחנו בהידברות איתם. מהבוקר קיבלתי עשרות שיחות טלפון מאזרחים פשוטים ועד לבעלי עסקים ורשתות. לא רוצה להגיע למצב שאני סוגר את החנות, לא רוצה להגיע למצב כזה. מצד שני, אני לא מוכן לעבוד בשבת".




"השקענו את כל הכסף שיש ואין לנו". מתחם שרונה. צילום: רמי זרנגר



גולשת הציפה את הבעיה בפייסבוק, מאות אנשים התקשרו לתמוך



מי שחשפה את הפרשה היא גולשת שעברה במתחם, מעין כהן אדיב, אשר שומרת כשרות ושוחחה עם הבעלים. בפוסט ארוך גוללה את הדברים ואמרה: "אתמול לקחתי את משפחתי בפעם הראשונה למתחם שרונה, כיוון וכבר הייתי שם בעבר, אכלנו קודם ארוחת ערב במקום אחר, כי הרי למצוא משהו כשר בשרונה זה כמו למצוא מחט בערימת שחט.

"במהלך הטיול בשרונה מרקט, נתקלנו לפתע בחנות של הנרי'ס, אחת מהבודדות במתחם שתעודת הכשרות מעטרת אותה. מופתעת מאוד, אני מרימה את קולי בעודי חולפת על פני החנות ואומרת לבעל המקום המשרת את הלקוחות "צדיק בסדום"!.
"בעל המקום מחייך, אומר תודה אבל ממלמל משהו על קנס שאני לא מבינה... אני מתקרבת, ונוצרה שיחה בינו וביני כאשר במהלך השיחה אני מבינה שכיוון והוא כשר, ולא פותח בשישי שבת את המקום, הוא ספג קנס... נותרתי עם פה פעור. האם צריך להעניש אדם כיוון ובחר לנוח ביום המנוחה של העם שלו, של הדת שלו? ללפגוע לו בפרנסה ולהילחם מלחמת התשה של ממש מולו? רק כיוון ובחר לכבד את השבת? ברצינות?
"את התשלום הוא מעביר כל חודש ל"גינדי", הבעלים של המתחם. הקנס זה, הוא מלבד תשלום השכירות מדי חודש. אז אני שואלת כמה לעזאזל קיורטוש וקרפ צרפתי הבנאדם צריך למכור כדי לכסות את הקנסות והשכירות? האם גינדי מייעד את המתחם לחילונים בלבד?
"אני קוראת לקהל הדתי, לשומרי המסורת ולאוכלי הכשר ובכלל, לכל מי שנגע בו הסיפור הזה, לשתף ולהציף את הרשת. אולי נוכל להציל פרנסה של בנאדם שחטאו היחיד זה שהוא מוכר כשר". לסיכום נכתב בפוסט כי "תתבייש גינדי. אתה מנציח את האימרה 'מדינת תל אביב'. תתבייש", סיכמה.