כינוס חירום של פורום ניצבים ומפכ"לים בדימוס נערך הערב (רביעי) בבית השוטר בתל אביב, כצעד ראשון נגד החלטת השר לביטחון פנים גלעד ארדן למנות את גל הירש למפכ"ל המשטרה.



השורה התחתונה של הכינוס היא שהדעה הרווחת היא שמדובר בהחלטה שגויה שעוררה זעם הן בארגון והן בקרב הבכירים לשעבר. בכירי המשטרה לשעבר לא חסכו במילים כדי להביע את התנגדותם להחלטת השר לביטחון פנים. מפכ"ל המשטרה לשעבר יהדה וילק אמר לערוץ 2 כי "שר שממנה מפכ"ל מהסוג הזה אינו מבין את עבודת המשטרה".



המפכ"ל לשעבר, רב ניצב בדימוס משה קראדי אמר: "אין לנו דבר וחצי דבר מול הירש, אך יש לנו עניין ודאגה מהדרך שבה בוצע תהליך הבחירה, שקילת הסיכונים והסיכויים".



בסיום הכינוס החליטו הנוכחים לפנות לאלתר למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא ולוועדת טירקל למינוי בכירים בשירות הציבורי כדי להציג את עמדתם בנוגע למינויו של הירש ואת דרישתם לערוך חשיבה מחודשת בנושא בחירת המפכ"ל הבא של המשטרה.



קראדי הקריא את ההודעה עליה סיכמו הנוכחים בכינוס: "בעקבות החלטת השר התכנסנו למפגש כדי לדון במשמעותה. כאזרחים בעלי ניסיון רב במשטרה ובפיקוד, מצאנו לנכון להעביר לידיעת ראש הממשלה, השרים והשר לביטחון פנים את עמדתנו".




המפכ"לים לשעבר טרנר, חפץ, קראדי ואהרונישקי. צילום: אלוני מור


עוד נכתב בהצהרה, כי עם תהליך המינוי יוסכם, נתייצב לצדו של כל מפכ"ל. "יחד עם זאת, מן המפגש של החברים אנו למדים כי המינוי מעלה תהיות רבות", נכתב.



לטענת קראדי, הנתמכת בדברי המשתתפים בכינוס, המינוי האמור מעורר שאלות בעיקר בנוגע לתהליך הארוך וכן בניסיון הנדרש למלא תפקיד מורכב, כמו שדורש תפקיד המפכ"ל.



גם ניצבים בדימוס שהשתתפו בכנס הביעו מחאה על המינוי, ביניהם יעקב רז, שטען שנוכחותו בכנס הנה תולדה של ההימור שלוקח השר, שעליו עלול לשלם עם ישראל.



ההחלטה לקיים את הכינוס התקבלה בשעות אחר הצהריים, כשמי שמושך בחוטים הוא ניצב אריה יצחקי, אשר נעתר לקריאות הבכירים לשעבר לכנס את פורום הקצינים הבכירים בדימוס כדי להביע את מורת הרוח על מינוי מפכ"ל מחוץ למשטרה.



בתוך כך, ההערכה בשורות המשטרה היא שמפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, יעתר להצעה להתמנות לסמפכ"ל המשטרה וזאת כדי שיוכל ללוות את הירש בכניסה לתפקיד הרגיש.