נתונים מדאיגים לעתידה של רוסיה: מנתונים שהתפרסמו במוסקבה עולה כי עד אמצע המאה הנוכחית עלולה האוכלוסייה במדינה להצטמצם במחצית בשל המשבר הכלכלי, שמגביר את צריכת האלכוהול ושבגינו יש ירידה בילודה ועלייה במספר ההתאבדויות.
 
לפי הנתונים של משרד הבריאות ברוסיה שפורסמו השבוע, מספר מקרי המוות בששת החודשים הראשונים של השנה עלה ב־5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שרת הבריאות, ורוניקה סקבורטוס'ה, ציינה כי ב־70% ממקרי המוות בגילים 30 עד 45 התגלה אלכוהול בדם, וכי ב־40% מהמקרים שבהם תינוקות עד גיל שנה מתו הסיבה הייתה שאמם הייתה שיכורה ומחצה אותם בזמן שישנו.
 
רוסיה מובילה גם במספר ההתאבדויות בקרב בני נוער: מתוך מאה אלף בני נוער יתאבדו 60 – פי שלושה מהרף שהגדיר ארגון הבריאות העולמי.
 

יורי קרפנוב, ראש המכון לדמוגרפיה, להגירה ולהתפתחות אזורית, הדגיש כי המשבר הכלכלי במדינה הוא שגורם עלייה במספר ההתאבדויות, מגביר את צריכת האלכוהול ומביא לירידה בקצב הפריון. לדבריו, האוכלוסייה עלולה להצטמצם מ־143.5 מיליון בני אדם כיום ל־80 מיליון בלבד בתוך 35 שנה.

"המשכורות הממוצעות באזור קוסטרומה (מחוז שנמצא צפונית־מזרחית למוסקבה - ח"א) עומדות על 20 אלף רובל לחודש" (קצת יותר מ־1,100 שקלים), אמר לאתר חדשות רוסי, "מה בן אדם אמור לעשות עם זה?".