בעקבות סערת מינויו של תת אלוף במיל', גל הירש, למפכ"ל המשטרה, נפגש היום (שישי) השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, עם המשפחות השכולות ששכלו את בניהן במלחמת לבנון השנייה.
הפגישה התקיימה על רקע התנגדותן של המשפחות למיניו של הירש, ששימש כמפקד עוצבת הגליל במלחמה בה שכלו את בניהן.

במהלך הפגישה ביקשו ההורים מהשר ארדן להתייחס לטענותיהם של המבקרים את הירש המועמד למפכ"לות והשר השיב כי יבחן לעומק את טענותיהם נגד הירש.

משה מוסקל, ששכל את בנו רפנאל במלחמת לבנון השנייה אמר לגל"צ כי "השר היה קשוב לכל מה שחידשנו לו, הוא לא היה מודע עד הסוף לדוחות. הוא בהחלט הביע נכונות להיחשף לחומרים האלה, לקרוא אותם, לפגוש את חלק מהאנשים שכתבו".

מוסקל הוסיף כי "אחרי השיחות הללו אני משער שהוא ישקול מחדש את המהלך הזה".
 
כבר אתמול נאספו עשרות מהתומכים במחאת ההורים השכולים המביעים התנגדותם למיניו של הירש כמפכ"ל המשטרה. בשיחות שקיימו עם אלו שבאו לחזק את ידם, הסבירו ההורים כי נפל דופי בהתנהלות השר ובהליך המינוי.

חיים צמח ששכל את בנו עוז במלחמת לבנון השנייה, התראיין הבוקר בגלי צה"ל ואמר "התעוררנו אחרי תשע שנים לחלום בלהות. הוא נמצא לא ראוי על ידי הרבה גורמים".
צמח הוסיף: "אני לא נותן לו הזדמנות שנייה. הוא יהרוג אותי, הוא הרג לי את הילד ועד היום הוא לא בא לבקר אותי. איזה מין בן אדם זה?. הוא לא יכול להסתכל לי בעיניים, הוא יכול להיות אחראי על חיי אדם?". 
מן הדין שהמהלך של ארדן יפסל על הסף 
המוחים, שהתייצבו מול ביתו של ארדן בסביון, טענו כי "היתה אמורה להיות כאן ועדת איתור ולאחריה להעביר את האישור לוועדת טירקל, ולא להשליך אל וועדת טירקל החלטה פופוליסטית שבעצם נבעה מלא יותר מבדיחות הדעת. לא יכול להיות מצב שלתפקיד הרם הזה יגיד השר כי הוא פגש בחברים שהמליצו לו על הירש, ולאחר מכן הוא למד עליו והחליט למנותו למפכ"ל". 

המוחים מול ביתו של ארדן. צילום: אבשלום ששוני 
 
עוד טענו המוחים כי "אין פה שיטה של חבר מביא חבר, זה מהלך הזוי ומן הדין שיפסל על הסף. אנו מוכנים לנהל שיחה כנה עם השר ובמקביל להציע לו נוהל והליך ראויים יותר משזה של בחירתו של הירש".