בשורות רעות לכל מי שהאמין עד היום כי שתייה מרובה של מים עשויה להקל את התסמינים של חמרמורת (הנגאובר).

מחקר חדש שנערך לאחרונה מגלה כי אין כל קשר בין שתייה מרובה של מים להקלה של תסמינים כמו כאבי ראש שנגרמים משתייה מרובה של אלכוהול.
צוות החוקרים מהולנד ומקנדה בדק את הרגלי השתייה של יותר מ־800 סטודנטים הולנדים. יותר משני שלישים מהנסקרים סיפרו כי הם מקפידים על שתייה מרובה של מים בזמן שתיית אלכוהול - כדי להימנע מחמרמורת ביום שאחרי. 
יותר ממחצית מהסטודנטים הצהירו כי הם שותים מים לפני השינה, "כדי להפחית את הסיכויים לקום למחרת בבוקר עם תחושת החמרמורת". 

למרות כל מאמציהם התברר לחוקרים כי חומרת ההנגאובר של אותם סטודנטים הייתה זהה לזו של הסטודנטים שלא טרחו כלל לשתות מים. המסקנה של החוקרים הייתה חד־משמעית – שתיית מים לא פותרת את בעיית החמרמורת.
ד"ר ג'וריס רסטר, ראש צוות החוקרים מאוניברסיטת אורכאט, אמר כי המחקר מוכיח למעשה כי נגד חמרמורת אין כיום כל תרופה שהיא: "ככל שאתה שותה יותר, ככה הסבירות שתחושת ההנגאובר שלך תגבר בהתאם", אמר החוקר והוסיף: "לכל הדברים שתעשה, מלבד צריכת האלכוהול עצמו, אין באמת משמעות. 
שתיית מים עשויה רק לעזור נגד הצמא והיובש בפה, אבל זה לא מקל על הסבל, על כאבי הראש ועל הבחילה. מדענים עדיין לא הצליחו לגלות מה גורם לחמרמורת. המחקר שלנו מראה שלא מדובר בהתייבשות. אנחנו יודעים שיש קשר למערכת החיסונית, אבל עד שתתברר הסיבה עצמה להיווצרות החמרמורת עצמה - הסיכויים שיימצא מרפא בהחלט קלושים".
ועד שיימצא אותו פתרון מבורך, החוקרים ממליצים לכל מי שרוצה למנוע מעצמו את התחושות הקשות בבוקר שאחרי פשוט לשתות פחות.