מינויה של אביטל בנשלום למנהלת החטיבה הצעירה בבית הספר לאמנויות באשקלון  ממשיך לעורר סערה, כשהמתח הגדול הוא לקראת האפשרות כי ההורים ישביתו את הלימודים מחר כמחאה על המינוי.



במכתב פתוח ששלחה בנשלום להורים, נדמה כי היא מנסה להנמיך את הלהבות ומתחייבת שלא לקחת חלק פעיל בעצומות שכאלו כל עוד היא בתפקיד. במכתב המפורט נכתב כי "חשוב לי להתחיל ולציין כי אני רואה בעצמי קודם כל מנהיגה חינוכית. עבודת החינוך היא חלק ממני מגילאים צעירים מאוד כמדריכה צעירה, מתנדבת בשנת שירות, מורה חיילת ומורה. 

"במשך כל חיי הבוגרים פעלתי למען חינוך מתוך רצון של תרומה ונתינה. מעולם לא הוטל דופי בעבודתי. לא ברמה האקדמית ולא ברמה הערכית. תמיד עודדתי את תלמידיי לפעילויות ומעורבות חברתית, ובכלל, זה לשירות משמעותי בצבא. היצירה ואהבת האומנות הם חלקים חשובים ממני כמנהלת אשאף להוביל צוות, תלמידים וקהילה באופן המשלב בין למידה משמעותית לבין חינוך ערכי ויצירתי".

לגבי העצומה כתבה בנשלום כי "מראש אני מגדירה עצמי כציונית ופטריוטית. בניגוד לאופן שבו הוצגה עמדתי. מעולם לא קראתי, לא עודדתי חיילים וקצינים לסרב לשרת בצה"ל בכלל, או לסרב לשרת בשטחים. לתפיסתי, שירות בצה"ל הוא חובה של כל אזרח ואין לי ספק שהוא חיוני לביטחון ישראל. 
"העצומה רבת המשתתפים האמורה משקפת את דעתי האישית והחתימה עליה נעשתה במסגרת זכותי לחופש ביטוי כאזרחית במדינה דמוקרטית. כשחתמתי על העצומה לא היה כלל משפטי או משמעתי שאסר עלי לפעול כפי שפעלתי. מעולם לא ניצלתי את מעמדי כמורה כדי לקדם את עמדותיי בנושא זה (כמו גם בנושאים אחרים) בקרב תלמידיי וגם בעתיד לא אעשה כן. אני אזרחית שהביעה עמדה אישית שאין לה כל רלוונטיות ולעבודתי המקצועית".
לסיכום כתבה בנשלום: "גם בהמשך, כמנהלת בית הספר לאומנויות, אני מחויבת לערכיו ולערכי החינוך הממלכתי, בישראל באופן אשר איננו משתמע לשתי פנים. כמו כן, אני מבינה כי מעמדי החדש כמנהלת מחייב אותי לקחת על עצמי מגבלות ביחס לחופש הביטוי שלי בנושאים פוליטיים ומתחייבת לפעול בהתאם לדרישות ורוח החוק בנושא.
כזכור, בעצומה עליה חתמה המנהלת נכתב כי "אנו, החתומים מטה, תומכים במאבקם של הקצינים והחיילים המסרבים לשרת בשטחים. מתוך הבנה כי משימת הדיכוי והכיבוש אינה משרתת את הגנת מדינת ישראל, אנו מזדהים עם כל מי שאינו מוכן ליטול בה חלק".

הורי בית הספר הודיעו כי ישביתו ביום שלישי את הלימודים במידה ומינוייה של אביטל בנשלום למנהלת בית הספר ייכנס לתוקף ושלשום התקיימה ישיבת הנהגת הורים של בית הספר, כשעל הפרק עמדה החלטת משרד החינוך לאשר את מינויה של בנשלום לתפקיד מנהלת החטיבה הצעירה בבית הספר לאמנויות באשקלון. הערב הם אמורים להתכנס שוב על מנת לדון בנוסח המכתב.

גם ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר כי "לא יעלה על הדעת שבראש בית ספר מהאיכותיים בארץ, שכמאה אחוזים מהתלמידים בו מתגייסים לשירות משמעותי בצה״ל, תעמוד מנהלת המצדדת בסרבנות".