טרגדיה משפחתית עם פתיחת שנת הלימודים: שתי אחיות כבנות 13 ו-14 נהרגו הערב (שלישי) ושניים נוספים, בהן אמן,  נפצעו קשה בתאונה קטלנית בין שני רכבים שהתרחשה בכביש 66 סמוך לכניסה למושב מידרך עוז בצפון. 



התאונה הקטלנית בעמק יזרעאל

עקב טיפול בתאונה הקטלנית המשטרה חסמה לתנועה את כביש  66 והמליצה נהגים לנסוע בדרכים חלופיות:  65, 73, 672. חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שתי הנערות והעניקו במקום טיפול רפואי לשני הפצועים, שמצבם בינוני עד  קשה.




זירת התאונה הקשה, הערב ליד מדרך עוז. צילום: דוברות מד"א 


בין הפצועים כאמור אמן של הנערות, כבת 45 שהיתה איתן ברכב. האמא סובלת מפגיעת בטן ונמצאת בהכרה מלאה. גבר כבן 45 שהיה במכונית השנייה  נפצע קשה אף הוא, סובל מפגיעת חזה ונמצא גם הוא בהכרה מלאה. הפצועים פונו במסוק לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. 



מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בעשור האחרון אירעו בכביש 66 מעל 200 תאונות דרכים, בהן נהרגו מעל 30 בני אדם ומעל 700 נפצעו.


הרכב המרוסק לאחר התאונה בכביש 66. צילום: דוברות מד"א 

פאראמדיק מד"א יוסי חלבי שהגיע למקום סיפר: "מדובר בתאונה דרכים חזיתית קשה מאוד, אחד מהרכבים היה מעוך לחלוטין. במושב האחורי נלכדו שתי נערות כשהן מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה שנפגעו פגיעה רב מערכתית. לאחר שהן חולצו מהרכב נאלצנו לקבוע את מותן בשטח. מכיסא הנהגת חולצה אישה כבת 45 בהכרה מלאה, היא סבלה מפגיעה רב מערכתית וברכב השני חולץ גבר בשנות ה 40, גם הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעה רב מערכתית. לאחר שייצבנו את מצבם בשטח העברנו אותם למסוק מד"א שנחת בסמוך לזירה ופינה אותם להמשך טיפול בבית חולים כשמצבם מוגדר בינוני עד קשה"

"למדינה יש אחריות להציל את החיים שלנו" 
 מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב אמר הערב: "כביש 66 הוא כביש אדום שבחלקים נרחבים ממנו  אין הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות. את התאונה שאירעה היום ניתן היה למנוע באמצעות מעקה הפרדה זול ופשוט". 
 
אבואב האשים את המדינה וקרא לה לטפל במחדל:  "הכי קל זה תמיד להאשים את הגורם האנושי, אבל גם למדינה יש אחריות והיא יכול באמצעות התשתית להציל את החיים שלנו גם אם טעינו. הגיע הזמן שמשרד לבטיחות בדרכים ישפר את התשתית בכביש הדמים הזה ויהפוך אותו לכביש בטוח על ידי התקנת נפרדה קשיחה, הסדרת הכניסות והיציאות, הרחבת שולי הכביש והתקנת תאורה מלאה״.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, מתחילת השנה נהרגו 241 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 208 שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. כ-15% יותר.
 
״זו השנה השלישית ברציפות שמדינת ישראל רושמת עליה במספר ההרוגים והשר לבטיחות בדרכים שותק, קולו לא נשמע. מדינת ישראל נמצאת במצב חירום והשר לבטיחות בדרכים חייב לכנס דיון חירום בממשלה ולהסביר כיצד הוא הממשלה תצמצם את מספר ההרוגים ההולך וגדל״ אמר אבואב.