עוד מקרה אשר כמעט והסתיים בהצטרפות לדאעש, נמנע ברגע האחרון, וכעת מגיע לפתחו של בית המשפט בישראל.



אימאן כאנג'ו, בת 44, נשואה ואם לחמישה משפרעם, עומדת לדין בבית המשפט המחוזי בחיפה, בעקבות החלטתה לנסות ולהצטרף לארגון הטרור הרצחני, אשר עושה שמות בסוריה, עיראק, סיני ועוד מדינות באיזור.



כאנג'ו, דוקטורנטית ללימודי אסלאם, אשר לא היה לה שום עבר ביטחוני או פלילי, היא אישה אדוקה מאוד באמונתה הדתית, ושאפה להגיע ולנסות להצטרף לארגון הטרור על מנת להעביר את תורת השריעה. על פי רצונה, היא היתה צריכה להגיע אל הארגון כדי להעביר את התורה לצעירים אשר שואפים להיות לוחם בארגון, או כאלה אשר נכפה עליהם להתאסלם.



כאנג'ו הודתה בחקירתה בשב"כ כי מזה מספר שנים שואפת לחיות תחת שלטון מוסלמי אשר מקפיד על ההלכה האסלאמית הלכה למעשה, ומאחר והמדינה האסלאמית (דאע"ש) תואמת את שאיפתה.

היא החלה להפיץ בפייסבוק ובטוויטר עדכונים מהמתרחש במדינה האסלאמית ולהפיץ את עמדותיה התומכות במדינה.  במסגרת גלישותיה ברשת האינטרנט יצרה אימאן הכרות עם פעיל של הארגון, אשר הבטיח לסייע לה להיכנס לסוריה לאחר שתגיע לטורקיה.

לפני מספר חודשים גמלה בליבה ההחלטה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון, מתוך מטרה להעביר שיעורי דת ללוחמי הארגון לשם הגברת המוטיבציה שלהם ללחימה עבור הארגון. כאנג'ו רכשה כרטיס טיסה לאיסטנבול ומשם נסעה לעיירה אדנה, הסמוכה לגבול עם סוריה. היא עדכנה את אותו פעיל על הגעתה ונאספה בהמשך היום ע"י גורם מטעמו של הפעיל.  

בבוקר למחרת, אימאן וכ-30 אנשים נוספים מאוסטרליה, אפגניסטן, תורקמניסטאן, צ'צניה ומדינות נוספות נסעו במוניות לאיזור קיליס על גבול טורקיה-סוריה, ונעצרו בידי כוחות של משטרת טורקיה. לאחר מספר ימים גירשה המשטרה הטורקית את אימאן חזרה לישראל. עם חזרתה לארץ היא נעצרה.