הוריה של לי זיתוני ז”ל הגישו לבית משפט השלום בתל אביב תביעת עיזבון, המוערכת בכמיליון שקלים, נגד אריק רוביק וקלוד חייט, שהורשעו לפני כשנה בבית המשפט בצרפת בדריסת בתם.



כתב התביעה נשלח לבית הסוהר בצרפת שבו מרצים השניים את עונשם.



כזכור, זיתוני נדרסה למוות ב־16 בספטמבר 2011 בתאונת פגע וברח בעת שחצתה את צומת הרחובות ויצמן־פנקס בתל אביב. חייט ורוביק נמלטו מיד לאחר התאונה מהארץ וטסו לצרפת, כדי להתחמק מהעמדתם לדין פלילי.



בדצמבר 2014 גזר בית המשפט בצרפת חמש שנות מאסר על אריק רוביק, שנהג ברכב הדורס, וכן 15 חודשי מאסר על קלוד חייט שישב לצדו בזמן התאונה. בנוסף, גזר בית המשפט בפריז על כל אחד מהשניים לשלם עשרות אלפי יורו כפיצוי למשפחתה של זיתוני. לשניים אין אפשרות לשחרור מוקדם מהכלא.




אריק רוביק וקלוד חיאט דורסי לי זיתוני. צילום: ליאור ניר


בני משפחת זיתוני תובעים את רוביק, את חייט וכן את חברות הביטוח מנורה ופניקס בגין הוצאות הלוויה והקבורה וכן פיצוי בגין “השנים האבודות בהן הייתה יכולה המנוחה להשתכר אלמלא פטירתה” - כך מתוך כתב התביעה.



עוד נכתב: “המנוחה הייתה בעלת יכולות אינטלקטואליות וחברתיות יוצאות דופן, בעלת כישורים אקדמיים מעולים, מלאת חיוניות, בעלת קסם אישי וכישורים אישיים ובינאישיים מעוררי התפעלות”. ההורים הוסיפו בתביעה כי בשל נתוניה יוצאי הדופן, הייתה לי “צפויה להגיע לשכר גבוה, שהיה עולה על שילוש השכר הממוצע במשק.



הנתבעים פעלו שלא כאדם זהיר וסביר, הפקירו את המנוחה על הכביש והחלו במסע בריחה ממושך חוצה גבולות תוך ניסיון לטשטש את מעורבותם בתאונה ולהימלט מאימת הדין”