גבי גזית התייחס הבוקר (שני) בדברי הפתיחה של תכניתו "גבי גזית" ב"רדיו ללא הפסקה" ליום כיפור ובמיוחד לאלה אשר "כל השנה לא שמים על אלהים, אבל ביום האחד הזה מתגנבת לליבם הזחוח בדל של מחשבה שאם גם ביום כיפור הם יתעלמו ממנו הוא יכה אותם בסרטן או פשיטת רגל של העסק או שיגרום לכך שיתפסו עם המאהבת שלם".



"בוקר טוב לכם יהודיות ויהודים טובים! איך אתם מכינים את עצמכם לקראת יום כיפור? האם זה כבר התחיל? הפחד שמשתק את הבטן, המחשבה שאולי בכל זאת יש שם מישהו למעלה שבוחן אתכם. מישהו, משהו, שכל פעם שאתם זוללים שרימפס וכדי להגיע אליו אתם נוסעים בשבת מזעיף את גבותיו העבותות ואומר לכם בעברית מקראית 'ניפגש ביום כיפור?'"



"נכון שכל ימות השנה אתם ממש לא שמים עליו? אתם נוהגים בשבת ואוכלים שרצים ובועלים נידות ודופקים צ'יזבורגר והמוח שלכם כל כך מלא כולסטרול מההאם, שאתם שוכחים בכלל שיש לכם פגישה איתו ביום כיפור?"

"ולמרות שאתם לא מאמינים, אתם עוד רגע תכינו את הבגדים הכי יפים של הילדים שלכם ותגהצו את חולצתכם הלבנה ותשלפו מתא הכפפות את הכיפה של ההלוויות ומהר תבררו באיזה בית כנסת שכונתי יש עוד שני מקומות לכם ולבן".

"למה אתם עושים את זה בכלל? ולמה כשתחזרו אחר כך הביתה ותלעסו את ארוחת הערב עדיין יתנגן באוזניכם הניגון הבאמת יפהפה שלפני רגע הכרחתם את הצאצא לשמוע אותו".

"אתם יודעים למה אתם עושים את זה? כי אתם נהנים לומר שאתם חילוניים ומקשקשים כל מיני שטויות על זה שאתם לא דתיים אלא מסורתיים, שממש אין דבר כזה, וחלק מכם צם מחצית המכסה, אבל אפילו הרציניים שבכם יודו שהם קצת פרימיטיביים".

"כי יום אחד בשנה, רק אחד, מתגנבת לליבכם הזחוח בדל של מחשבה שאולי בכל זאת מעל הפנטהאוז שלכם יש משהו, יש מישהו, שאם גם ביום כיפור תתעלמו ממנו הוא יכה אתכם בסרטן או פשיטת רגל של העסק או שיגרום לכך שתיתפסו עם המאהבת שלכם".

"ולכן, כמו שאתם משקיעים במתנה לחתונה של הבן של הבוס שאתם שונאים, אתם רצים לבית הכנסת להתחנף לזה שאתם מתעלמים ממנו 364 ימים בשנה".

"כי כולנו קטנים מדי וחיינו קצרים מדי, כמו שאמר פרוטגורס האבא הקדום שלי ושל האגנוסטיקנים האחרים, ולא נוכל לדעת לעולם מה באמת יש שם למעלה".

"אז כמו שאתם משקיעים באגרת חוב או מנייה שפעם עולה ופעם יורדת, אתם אומרים לעצמכם יום אחד בשנה נשקיע באלהים - אולי זה ישתלם. ואם לא יועיל בטח לא יזיק".
 

"גבי גזית", כל יום ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה"