ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) תקף היום (חמישי) את החלטות הקבינט המדיני בטחוני לשנות את המדיניות כלפי מתפרעים, וכינה אותן: "מעט מידי ומאוחר מידי".



 "שוב נתניהו עושה קולות של עשייה במקום לעשות", אמר הרצוג, והוסיף: "שוב כותרות. הרי הבעיה היא לא האמצעים. יש מספיק מהם. ממשלת נתניהו היא חידלון בביטחון כי כל פעם מלבישה טלאי על טלאי, מעט מידי ומאוחר מידי, במקום להעביר את חוק הטרור ולהתמודד ברצינות עם האיומים הקשים על תושבי ירושלים בירת ישראל". 



הצעדים שקיבל הקבינט כוללים בין היתר חידוד של הוראות הפתיחה באש. מעתה, יורשו השוטרים לפתוח באש כשהם עומדים בפני סכנת חיים לאדם כלשהו, ולא רק כאשר נשקפת סכנה להם עצמם, כפי שהיה עד כה. 



בנוסף, הוחלט על עונשי מינימום של ארבע שנות מאסר לבגירים שזורקים בקבוקי תבערה, אבנים או חפצים קטלניים אחרים. בנוסף יושתו קנסות מוגדלים וקנסות מינימום על קטינים והוריהם, ההחלטות האלה יחולו על כל אזרחי ותושבי ישראל. 



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיום ישיבת הקבינט כי ממשלתו תשמור על הסטטוס-קוו: "אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, לא אנחנו מפרים אותו. כל האמירות שמפזרים על כוונתו לפגוע במקומות הקדושים לאיסלאם הם הבל הבלים. מי שמכניס מטעני צינור עם חנ"ם (חומר נפץ) למסגדים הם אלה שמשנים את המצב הקיים". 

נתניהו הוסיף כי "אנחנו מתכוונים לשנות את הנורמה שהתבססה כאן, שבמדינת ישראל אפשר להשליך את החפצים הקטלניים והרצחניים הללו ללא מענה וללא סיכול. זה ישתנה".