"אי אפשר לתת לטפטוף מעזה לנהל לנו את החיים", כך אמר היום (רביעי) ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני לאחר ירי הרקטה אתמול לדרום, שיורטה בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל. 




ראש העיר טען בתוכנית "משעל על הבוקר" ברדיו 103 FM כי על הדרג המדיני לקבל הכרעה אסטרטגית שתפסיק את טפטוף הגראדים: "הגיע הזמן לקבל החלטה, או מדינית או אסטרטגית שלא יהיה ירי. אף מדינה בגלובוס לא יכולה להרשות לעצמה את השקט השברירי הזה". 


"אי אפשר להמשיך כך". שיגור רקטה מעזה. צילום: רויטרס 

שמעוני הוסיף כי "אי אפשר לנהל שגרת חיים כשאתה כל הזמן מפחד מטפטוף של איזו רקטה". הוא סיפר על ההחלטה להמשיך כרגיל את פסטיבל המוזיקה "בריזה" בעיר והסביר: "זו החלטה מאוד קשה, אבל תאר לך שניתן לטרור להכתיב לנו את התנאים פה ולנהל לנו את החיים". 

כץ: "צריך להתנתק מעזה בכל היבט אזרחי" 

ממלא מקום ראש הממשלה, שר התחבורה ישראל כץ, הצדיק את דבריו של ראש עיריית אשקלון, והסביר שישראל חייבת לקבל הכרעה: "ישראל צריכה להגיב על כל ירי, אבל זה לא מספיק. צריך לעבור בעקבות צוק איתן להסדרה או להכרעה". 
 
כץ הוסיף שלדעתו על ישראל להתנתק מעזה בהיבטים האזרחיים: "אני תומך בהסדרה. אין מניעה מלאפשר לפלסטינים מוצא לעולם, תחת הסדרה ובקרה כשישראל מפקחת על הים". הוא הוסיף כי "אני בעד להתנתק מעזה, אני לא רוצה לספק להם מים ומזון". 

כץ הדגיש כי "צריך להתנתק מעזה בכל היבט אזרחי, אך עם זאת להרתיע, כמו שקורה עם דרום לבנון, שם יודעים שכל ירי יגרור תגובה".

"צוק איתן היתה מכה מוחצת לחמאס", אמר שר התחבורה, "אבל הירי זה מצב שלא יכול להימשך.  אביא את השקפתי שצריך לבצע הסדרה. מדינת ישראל תצטרך להכריע מה טיב היחסים שלה עם עזה. העולם רואה אותנו אחראים למה שקורה שם".