תוכנית הבוקר של גבי גזית, אשר משודרת בכל יום א'-ה' בין 10:00-12:00, עסקה הבוקר (רביעי) בדברי הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר שהתייחס לקהילת הלהט"ב ואמר כי רוב הציבור מואס בהם ולכן הם ילכו ויתמעטו.



גבי גזית פתח את דבריו והעלה שתי שאלות:


1. למה רבנים חשובים ככל שיהיו לא מסוגלים להרגיע קצת, בעיקר בימי החג שבהם נראה לי שאנו מצווים לשכוח ממחלוקות, לאהוב יותר אחד את רעהו ולדחות את הרעל ליום אחרי שמחת תורה? כי הרבנים הם בני אדם כמוכם וכמוני, דמם אינו כחול ואין להם בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים ערוץ תקשורת עם הקב"ה.

והיום איתנו כבוד הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, לשעבר הרב הראשי, אגב בסוגריים, עמאר היה הרב הראשי אבל רבנים לא יוצאים לפנסיה כשהם מסיימים כהונה, אלא בשל קדושתם וחוכמתם הם מוצאים להם ג'וב חדש.

הרב עמאר לא מסוגל פעם בשנה בתקופת החגים לחבק את כולם ושוב, הרוח הרעה, השנאה, התיעוב, הפחד, כולם יחד מתפרצים ממנו כשהוא מתראיין ונשאל על קהילת הלהט"בים.


עמר ממשיך לשחרר בראיון מקיף את השטויות הרגילות כך: מנסים היום לתת לגיטימציה בבית המחוקקים אבל זה לא דבר טבעי או נורמלי. התורה קראה לזה תועבה ובוודאי אנחנו צריכים למצוא את הדרכים הנכונות איך להלחם. אני מאמין שתופעה כזאת תתמעט ותתבטל מאליה כי רוב הציבור נגעל מזה ומואס בזה.

היי היי הרב עמאר, תקשיב לרגע, איך אתה יודע שרוב הציבור נגעל מזה? עשית סקר? לקחת את מינה צמח שעשתה מדגם ממטולה עד אילת והודיעה לך שלמעלה מחמישים אחוז מהאוכלוסייה מתנגדת ונגעלת מהומואים ולסביות? ואם בידיך סקר כזה, שלח אותו אלינו ונשדר אותו בחדווה. והיות שאין לך כזה סקר אז למה שלא תפגין קצת יותר צניעות ותאמר שנדמה לך או חלמת או יכול להיות או אומרים ש?

אני אומר לך הרב עמאר שרוב הציבור בעד סובלנות ותמיכה ונתינת כבוד לכל השונים שבנו גם ותחשוב רגע. גם אלוהים שלך לא נגעל מהומואים ולסביות. תשאל אותי איך אני יודע? כי הרי כתוב ויברא אלוהים את האדם בצלמו, בצלם אלוהים ברא אותו. אז אלוהים הרי ברא לא רק את האדם הראשון אלא הוא בעצם אחראי לבריאתם של כל בני האדם והוא אחראי לכך שיש בעולמנו גבוהים ונמוכים, ג'ינג'ים ושחומים, רזים ושמנים, הומואים וסטרייטים.

אז מה אתה עכשיו מתגרה באלוהיך? ועוד שאלה קטנה לסיום איך אתה יודע מה מגעיל אנשים? אולי יש אנשים שנגעלים מגברים שלובשים גלימות עם פיתוחי כסף וזהב ומצנפות מצחיקות על ראשם? אז זהו שלא, כי אנחנו החילונים אוהבים את השמלה שאתה לובש ואת המצנפת המצחיקה שעל ראשך כי אנחנו מכבדים את השונה גם אם הוא נראה מוזר.

2. בתגובה למעשי יידוי האבן בירושלים ופגיעה בתיירת יפנית, משחרר חבר הכנסת אורן חזן הלצה חמודה, לדעתו, ביפן אומר חזן, היו קוראים לזה אישעםאבן. אז בתחרות בדיחות הקרש יש לי גם אחת ברמה הזאת.

איך קוראים ביפנית לחבר כנסת אחד מהליכוד שראשי התיבות של שמו א' ח' שרק לעיתים רחוקות נתפס באמירת משפט חכם או הגיוני או לפחות לא מטומטם? אישבלישכל גיחי גיחי ... אוי חזן איפה ישנם עוד אנשים כמוך.

היכנסו לאתר 103FM, רדיו ללא הפסקה