משטרת ירושלים תחקור את התנהגותו של ח"כ ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת בעקבות העימות עם שוטרים וקבוצת מתפללים יהודים מקבוצת "חוזרים להר" אתמול בהר הבית. היום (רביעי) קיבל ח"כ זחאלקה זימון לפיו עליו להגיע ביום ראשון הקרוב לחקירה במרחב דוד בגין התנהגותו והתבטאויותיו במקום.

כזכור, מחה ח"כ זחאלקה על כניסה של מבקרים יהודים להר הבית ופנה בתקיפות אל השוטרים. "זה הבית שלי תלכו מכאן, אתם בושה שאתם מכניסים לכאן פושעים. למה אתה מכניס אותם לכאן רק בשביל לעורר פרובקציה? בשביל לפגוע ברגשות של המוסלמים?". 
לקצין המשטרה הוא הוסיף. "אני לא חבר כנסת , גם לך אין מקום פה זה אתה משתולל שאתה מכניס לכאן טרוריסטים, כהניסטים, גזענים". ח"כ זחאלקה לא עצר. "אין לכן מקום פה אתם לא רצויים כאן מטורפים. תסתלקו מכאן ואתה תדאג שילכו לעזאזל. אין לכם אלוהים אתם". במחוז ירושלים אישרו את הזמנתו לחקירה של חבר הכנסת.

זחאלקה: "משטרה פוליטית"

ח"כ ג'מאל זחאלקה הגיב על זימונו לחקירה ואמר כי "המשטרה מיהרה לפרסם את דבר הזימון ומטרתו לפני שקיבלתי אותו".
 
זחאלקה תקף את המשטרה ואמר כי "בזימון לא צויין מהי מטרת החקירה, אך לפי הפרסומים בתקשורת מדובר במה שקרה במסגד אלאקצא אתמול. על כן, מדובר בחקירה פוליטית והמשטרה מתפקדת כמשטרה פוליטית שרוכבת על גל ההסתה נגדי שהובילו ליברמן, רגב, שמולי, ברקו, אריאל, אדלשטיין ואחרים".
 
זחאלקה מתח ביקורת על התנהלות המשטרה והוסיף כי "המשטרה יודעת שקיבלתי מאות איומים ולא נקפה אצבע, לעומת זאת היא מיהרה לקרוא לי לחקירה למרות שהיא יודעת שאין על מה".
 
"כל מה שאמרתי במסגד אלאקצא לקיצוניים שפלשו ולשוטרים שסוככו עליהם, אמרתי מעל במת הכנסת עשרות פעמים. לא ניתן לפגוע במסגד ולא נאפשר חלוקתו", הוסיף זחאלקה.
 
במסר לממשלה הוסיף זחאלקה כי עליה לא לפגוע בסטטוס קוו: "אם תנסה לעשות זאת היא נושאת באחריות מלאה לתבערה הגדולה ולשפיכות הדמים. אסור לתת למטורפים בממשלה ובימין הקיצוני לגרור את תושבי הארץ והאזור לאסונות נוספים".