ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), התראיינה הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל ואמרה כי הגיע הזמן שהממשלה תפעל לביטחון המדינה ולא רק תדבר.



לבני התייחסה לפיגועי הדקירה שאירעו אמש בירושלים ואמרה כי מפלגתה תיתן כל גיבוי לכוחות הביטחון כדי להילחם בטרור, אבל "לא ניתן גיבוי לאקטים חסרי תכלית שלא פוגעים בביטחון אלא פוגעים בו", אמרה והתייחסה לבנייה בהתנחלויות.



"אני לעולם לא ארמוז או אומר שיש איזושהי סיבה לטרור שיכולה להיות סיבה מוצדקת אבל כל המלל שמדבר על חיזוק ההתיישבות, על בניית כבישים, איך זה פותר את הביטחון והבעיה בירושלים? אם לקלל ביחד את אבו מאזן היה עוזר, הייתי מצטרפת בשמחה אבל כל המילים האלה לא עוזרות. אנחנו שומעים כל הזמן את אותם הטקסטים שהוא מסית ובינתיים הביטחון ממשיך להתדרדר אז כדאי שנעסוק בביטחון ישראל ולא במילים".



היא נשאלה איך מפלגתה הייתה פועלת אם הייתה בקואליציה והיא ענתה כי "הייתה לנו מדיניות שמבחינה בין טרור אסלאמיסטי-דתי, שלא משנה מה נעשה, הוא תמיד יהיה נגדנו ומולו צריך לפעול בכוח ולכן תמכתי בכל פעולה צבאית בעזה ללא רחם".



היא הוסיפה כי "הממשלה לא מייצרת שום אופק שיכול להרגיע את האווירה. הפיגועים עכשיו הם פיגועי אווירה הנוצרים מהסתה. תפקידו של ראש הממשלה זה לא לשתוק על בימת האו"ם, אלא להרגיע את הרוחות, לשמור על הסטטוס קוו".



"אנחנו היינו יוצרים מידית קשר עם העולם הערבי ואומרים להם שאנחנו שותפים לאותה דאגה - שהאסלאמיסטים הקיצוניים לא ישתלטו על האזור. ביחד נסכים לעשות מספר צעדים שיעזרו למדינת ישראל ולא יפגעו בה".



חברת הכנסת לבני התייחסה לבניית הכבישים באזור ירושלים ואמרה כי "הבעיה האמיתית היא שהכבישים העוקפים, הם רק עוקפים את הבעיה. הדרך שבה עושים כביש ליהודים ולערבים תוביל לזה שתהיה ירושלים לערבים וירושלים ליהודים. שיש דרך אחרת, יש פתרונות אחרים".



"להפסיק את מעגל הדמים והאלימות"


יו"ר מפלגת מר"צ, זהבה גלאון, העלתה אמש פוסט בעקבות פיגוע הדקירה: "כמה נורא, מזוויע ומיותר הירצחם של זוג הורים צעירים, איש ואישה בשנות ה-30 לחייהם, בפיגוע טרור נפסד ונפשע. נשבר הלב מהמחשבה על הסבל שצפוי לארבעת ילדיהם שהתייתמו".



"מוות של חפים מפשע, הכאב שלא פוסח על אף אחד שנולד למקום הזה - אלה לא יכולים להימשך. אני מאמינה, אני בטוחה - שעדיין יש לנו את הכוח לשנות את המציאות הזאת לטובה ולהפסיק את מעגל הדמים והאלימות".



"זו לא גזירת גורל, גם אם השינוי דורש אומץ ולקיחת סיכונים וגם אם אף אחד לא מבטיח לנו דבר. הפיגוע המחריד הערב הוא המחשה נוספת לכך שהמציאות שאנחנו חיים בה כואבת אפילו יותר מהמאבק לשנות אותה"', כתבה גלאון.





 

כמה נורא, מזוויע ומיותר הירצחם של זוג הורים צעירים, איש ואישה בשנות ה-30 לחייהם, בפיגוע טרור נפסד ונפשע. נשבר הלב מהמחשב...

Posted by ‎זהבה גלאון Zehava Galon‎ on Thursday, October 1, 2015