"ישנה ירידה משמעותית במספר הנפגעים והאירועים מאז תחילת שנת 2015 ועד היום אל מול שנת 2014. מתחילת השנה היו ארבעה הרוגים, ואני יודע שכל הרוג זה עולם ומלואו, אבל במהלך שנת 2014 נהרגו 12 בני אדם ולכן אני לא מאמין שמדובר באינתיפאדה שלישית", כך פתח היום (שלישי) מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו את תדרוך עיתונאים שביקש לקיים.

סאו הסביר מדוע ביקש לקיים את השיחה עם העיתונאים: "בשל העובדה שאתם מוצפים בהרבה מאד נתונים שמגיעה מהרבה מקורות. השיח הציבורי עוסק בשאלה האם אנחנו בפתחה או בתוכה של האינתיפאדה השלישית. אני חושב שלא, וזאת לאור הנתונים שהצגתי. אני לא רוצה להישמע כמי שנצמד לסטטיסטיקה וברור לי מעל לכל ספק שיש תחושה קשה של הציבור מבחינת הביטחון, אבל צריך לזכור שמאות אלפים פקדו את סמטאות העיר העתיקה והכותל במהלך החגים ולא נפגעו".
ניצב סאו הדגיש והבהיר כי בחודשים האחרונים מתגברים את מחוז ירושלים 2,000 שוטרים ממחוזות אחרים, לרבות כוחות יסמ"ג (יחידת סיירת משמר הגבול) ולוחמי מג"ב והם מתווספים אל 1,500 שוטרי המחוז: "ההערכות הזאת תימשך לפחות עד סוף חודש אוקטובר ואני מעריך שהיא תימשך עוד מספר חודשים נוספים".

"זה לא פשוט לגייס כוחות"
על גיוס הכוחות אמר: "זה לא פשוט לגייס כוחות שהם אנשים שגילם הממוצע הוא 35, אבות לילדים ובעלי משפחות שנועדו לשרת בסביבת הבית שלהם. לדרוש מהם להיעדר מהבית שבועות רצופים זו משימה קשה ביותר. תקראו את הפוסטים של הנשים שלהם, של הילדים שלהם".
מ"מ המפכ"ל התייחס בעיקר לאירועים בירושלים ובהר הבית: "סיימנו עשרה ימים רצופים של הגבלת גיל הכניסה להר הבית וזאת בשל רצף אירועים וניסיונות לפגוע במבקרים בהר הבית.  יחס כמות המבקרים נשמר ועומד 70 למול 30". בהתייחסו לאירועים החריגים ציין ניצב סאו: "אלה מקרינים על מזרח ירושלים,

"על יהודה ושומרון וגם על ערביי ישראל. הפריצות שלנו עם היסמ"ג מוצגות כתמונות הפוגעות אפילו בקשרים הפוליטיים, לכן נאלצנו לעצור את זה. אנחנו ערים לתופעה של לינה מוקדמת בהר הבית במסגד אל אקצא ומי שלן שם לא עשה זאת במטרה דתית אלא כדי לפגוע בכוחות הביטחון ובמבקרים. זיהינו הסלמה ושימוש באמצעים כנגד כוחותינו, פרסמנו מערומים של אבנים, מוטות ברזל ומול כל זה עמדנו בעיקרון של שמירת חופש הפולחן הדתי".
לדבריו, בניסיון לצמצם ככל שניתן אירועים חריגים, המשטרה נקטה בפעולות חדשות: "הרחקנו את קבוצות המיומנות (הנקראות "מוריביטאת") על ידי התנועה האסלאמית והמגיעות להר הבית כדי להטריד את המתפללים. כמו כן, נרשמו אירועים חריגים של תקיפת יהודים חרדים בדרך לתפילה בכותל וגם שם הגבנו בבהילות. היום יש למפקד המחוז סמכויות נרחבות להרחיק את המוריביטאת מחוץ להר הבית".