ביהמ"ש המחוזי בי-ם אישר היום (רביעי) את הסדר הטיעון שחתמה המדינה עם ח'ליל ח'ליל, תושב מזרח העיר שהואשם בקשר עם ארגון דאעש. על פי ההסדר, הוא הודה והורשע בניסיון לחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון למגע עם סוכן חוץ וניסיון יציאה שלא כדין. 

לפי כתב האישום, סרטונים שפרסם דאעש באינטרנט היוו השראה להחלטתו של ח'ליל, תושב שכונת אבו טור בן 24, להתגייס לדאעש. באוקטובר 2014 החל ח'ליל, עם חברו, לחפש ברשת מידע על אפשרות להצטרף לארגון ועל דרכי הסתננות לסוריה. בנוסף, יצר קשר עם סוכן דאעש בפייסבוק.
ב-2014 נסעו השניים לתורכיה דרך יוון. את הכרטיסים רכש הנאשם עם הטבה לה הוא זכאי כעובד מדינה, בביה"ח איתנים. בהתאם להנחיות שקיבלו מאיש קשר באינטרנט, הם הגיעו לאורבה, קרוב לגבול תורכיה סוריה. משם היו אמורים להסתנן לסוריה, אך נעצרו ע"י כוחות הביטחון התורכים.

"תופעת יציאת אזרחי ישראל או תושביה לזירת הג'יהאד בסוריה, כדי להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי, טומנת בחובה אפשרות כי הכשרה אידיאולוגית וצבאית אותה יעברו שם, תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד מטרות ישראליות", נכתב בכתב האישום. היום קיבל השופט דוד מינץ את הסדר הטיעון שנחתם עם ח'ליל והוא הורשע בניסיון להתגייס לארגון דאעש  . במערכת הביטחון עוקבים אחר ניסיונות דומים של אזרחיים ישראליים להצטרף לשורות הארגון.