כ-700 בני אדם התקבצו בשדרות בן גוריון בחיפה ומפגינים נגד המצב. כ-500 מהמפגינים הם יהודים חלקם הגדול חובשי כיפות ואנשי ימין קיצוני ומולם ניצבים כ-150 מפגינים ערבים. שני מחנות המפגינים עומדים זה מול זה ומטיחים עלבונות זה בזה. ״מוות לערבים ״ , קוראים מפגיני הימין. ״מוות לזועבי וטיבי... די לטרור והסכינאות״. 



מנגד התושבים הערבים של חיפה קוראים קריאות כמו ״בדם ואש אתכם נגרש... אלאקצה לפני כל יהודי... מוות ליהודים״. בין המפגינים חוצצים מאות שוטרים שפזורים בכל איזור שדרות בן גוריון ומונעים מגע כלשהו בין הצדדים. עד לסיום ההפגנה עוכבו כמה יהודים וערבים. נעצר אדם אחד.

מ"מ המפכ"ל בנצי סאו, בתחילת ההפגנה במושבה הגרמנית בחיפה: ״עברנו תקופות קשות יותר, וגם אז לא שינינו את אורחות חיינו. אין סיבה לאזרחים לשנות את תכניותיהם אלא רק להיות ערניים ודרוכים יותר. יש להזעיק משטרה על כל ארוע חריג או אדם חשוד אבל אין צורך לשנות תכניות. 


סאו הגן על התנהלות השוטרים בארוע בעפולה ואמר כי כשיש אמצעי וכוונה לפגע, אנשי כוחות הבטחון צריכים לפעול כדי לנטרל את הסכנה וכך עשו כשירו לפלג גוף תחתון. "לו היתה הסכנה מוחשית יותר, סביר להניח שהירי היה גבוה יותר וקטלני", אמר. 

ניצב סאו אמר כי אינו יודע להצביע על נק' זמן שבה ירגע השטח אך הביע תקווה כי זה יקרה מייד. הוא ציין כי המשטרה ערוכה גם למצב מתמשך. כמו-כן אמר מ"מ המפכ"ל כי הוא מקווה כי לא יישברו הכלים וכל מי שירצה למחות יעשה זאת בנסגרת החוק. מי שיפר - ייעצר", אמר.

מוקדם יותר נערכה הפגנה יהודית בעיר רמלה, שהגיעה כתגובה להפגנה הלא חוקית של ערביי העיר שהפגינו ויידו ערבים במרכז העיר. גם בעפולה יצאו צעירים יהודים להפגין וקראו קריאות "מוות לערבים".