כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד חמישה צעירים תושבי מזרח ירושלים, בגין הריגת אלכסנדר לבלוביץ' בערב ראש השנה, לאחר שיידו אבנים על רכבו, בעת שנסע בכביש המקשר בין דרך חברון לשכונת ארמון הנציב בירושלים.



בתחילה קיוו בפרקליטות להאשים את החמישה ברצח, אולם לא הצליחו לגבש ראיות לעבירה מסוג זה. עם זאת מקווים בפרקליטות שיחד עם עבירות נוספות בהן מואשמים הצעירים, יהיה עונשם דומה לזה שניתן בעבירת רצח.


הנאשמים הם עבד דוויאת (19), מוחמד אבו כף (18), אלוליד אטרש (18) ושני קטינים בני 17, ששמם אסור לפרסום. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד לי-זו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים, הצעירים החליטו ליידות אבנים על רכבים חולפים בכביש המהיר, כ"פעולת תגמול" לאירועים שהתרחשו באותו בוקר בהר הבית. בשעות הבוקר המוקדמות החלו עימותים בין צעירים מוסלמים אשר התבצרו במהלך הלילה במסגד אל אקצא ובין כוחות משטרה אשר הגיעו למקום.


ארבעה מהנאשמים התמקמו בצד הכביש ונאשם נוסף שימש תצפיתן. לאחר שיידו אבנים על מספר רכבים, הגיח רכב  מזדה בצבע אפור אשר היה נהוג על ידי אלכס לבלוביץ' והיה בדרכו חזרה מסעודת ראש השנה מכוון דרך חברון לכוון ארמון הנציב, בנסיעה מהירה במורד הכביש. יחד עמו ברכב היו שתי קרובות משפחה נוספות. על פי כתב האישום, הנאשמים זיהו כי מדובר ברכב של יהודי. בשלב זה נטל דוויאת אבן במשקל קילו והשליך אותה לעבר מכוניתו של לבלוביץ'. 

"האבן חדרה את חלון הרכב אשר לצד הנהג וגרמה למנוח לאבד שליטה על הרכב. הרכב סטה ימינה מן הכביש, פגע בעמוד חשמל ולאחר מכן בעץ אשר היה לצד הכביש, שם נעצר. כתוצאה מההתנגשות, אשר נגרמה מהאבן, פגע בית החזה של המנוח בחזקה בהגה וגרם לקריעה של הלב ומעיכת בית החזה. כתוצאה מכך מת המנוח".

הפרקליטות מייחסת לכל הנאשמים עבירות של הריגה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה חמורה. לחלק מהנאשמים מיוחסות עבירות נוספות של יידוי בקבוקי תבערה במקרים אחרים. יחד עם כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

כזכור, אלכסנדר לבלוביץ ז"ל בן ה-64, נרצח כאשר חזר לביתו בשכונת ארמון הנציב בירושלים מארוחת החג עם שתי נוסעות נוספות. בציר הסמוך לשכונת ארנונה החלו פלסטינים ליידות לעבר הרכב אבנים ובעקבות כך איבד שליטה ולקה באירוע לבבי. לבלוביץ' החל לפרכס, סטה לתעלה והתנגש בעמוד. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה לבית החולים "שערי צדק" ולמחרת הוא מת מפצעיו. שתי הנוסעות נפצעו בפיגוע באורח קל.