למרות הצהרתו של שר האוצר משה כחלון כי יתקצב את אבטחת גני הילדים עד השעה 16:00, ובנוסף לכך גם את מעונות היום, מבדיקת ״מעריב־השבוע״ עולה כי מרבית הגנים בארץ נותרו עדיין ללא אבטחה.
 
במודיעין מסרה עדי סודרי, נציגת ועדי הגנים בעיר כי יש מחסור גדול בשומרים בגנים. ״גורמים בעירייה אמרו לי כי אין בכוונתם להעמיד מאבטחים בגנים למרות הצהרתו של כחלון ולכן ההורים העמידו סיירת הורים. אתמול כבר עמדתי בשער מ־8:30 ועד 12:30, ובצהריים החליף אותי הורה אחר. הי ום יאבטח בעלי את הגן בבוקר״.
 
בשכונה החדשה מרום ראשון בראשון לציון טוענים התושבים כי ״הם חיים יחד עם הפועלים״, מאחר שהשכונה בבנייה ואין שמירה בשלושה מתחמים של הגנים. ״הבאנו מאבטח החל מאתמול לאחד המתחמים, כל הורה משלם 70 שקל בחודש. אולם למתחם שהבן שלי לומד בו לא הצלחנו להשיג מאבטח כי אזלו המאבטחים״, מסרה אורית שגיא, אם לשני ילדים הנמצאים בגני העירייה של העיר.
 
גם בכפר יונה מתלוננים על מיקומם של גנים בסמוך לשטחי בנייה ללא אבטחה. ״אומנם העירייה תגברה סיורים, אך בגנים בודדים אין מאבטח. ההורים הקימו סיירת התנדבותית בכל גן ואנו מעמידים החל ממחר הורים בגנים ועורכים סיורים פרטיים עם הרכבים״, מסרה אלין דהרי, יו״ר ועדת בטיחות בוועד המוסדי של הגנים. גם הבוקר, ההורים בכפר יונה התפקדו והגיעו לשמור על ילדיהם הנמצאים בגן. 


השטחים הפרוצים בכפר יונה. צילום: אלין דהרי, יו"ר ועדת בטיחות הגנים של הוועד המוסדי בכפר יונה

בבית שמש מספרת נטלי יחיא, אם פעילה בקהילה, כי יש אבטחה בכעשרה גני אשכולות ובעשרות גנים אחרים אין אבטחה. ״הבטיחו לנו פקחים ועובדים שיפטרלו ליד הגנים, אבל רק לשבוע בשלב זה. הקב״ט המליץ כי ההורים יתנדבו. מי שיש לו נשק יקבל הדרכה, אבל האבסורד הוא שהאחריות היא על ההורים ולא על העירייה״. בנוסף לכך טוענת יחיא כי בגנים אין לחצני מצוקה למקרה חירום.
 
״גם ברמת השרון הגנים נותרו ללא אבטחה, מלבד שישה גנים שראשת העיר הבטיחה שיקבלו שומר כי הם בקרבת אזורי בינוי עם פועלים ערבים״, מסרה שירלי פאר־יגרמן, יו״ר עמותת הגנים בעיר.
 
ממשרד האוצר נמסר בנושא תקצוב המאבטח ים כי ״אנו מתקצבים החל מאתמול את התוכנית. הכסף יועבר כנגד ביצוע שכירת מאבטח בפועל״.