אחמד מנאסרה, דודו של אחמד, הנער בן ה-13 שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, גינה היום (חמישי) את פרסום תמונת בן המשפחה ברשתות ובכלי התקשורת, ואת מה שהוא כינה "ההסתה הישראלית לפרסום התמונות".



בן דודו של אחמד, חסן מנאסרה, נורה למוות שדקר נער בן 13 וצעיר בן 25, שותפו לפיגוע, אחמד נוטרל ונפצע קשה.



דודו של הנער שעמד בימים האחרונים בלב נאומיהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו״ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי "איש לא קיבל אישור לפרסם תמונת הפצוע שוכב בבית החולים, ואף אחד מבני המשפחה לא ידע על כוונת הפרסום".



בתגובה לנאומו של אבו מאזן שעורר סערה בארץ, ואף תוקן בגרסתו באנגלית, אמר מנאסרה: ״אחמד הוצא להורג בכל פעם בו הוכה, התנכלו לו או קיללו אותו. לא צריך לקחת חיים כדי להוציא אדם להורג״.



"אחמד הוא ילד בן 13 שהוכה ללא רחמנות והתקשורת הישראלית ממשיכה להסית נגדו. המשפחה סברה תחילה כי הוא הוצא להורג יחד עם בן דודו, חסן, ורק בחצות - בתום חקירת המשטרה עם המשפחה - הודיעו לנו שהוא פצוע״, אמר מנאסרה.



מנאסרה הוסיף עוד כי הוא מגנה פגיעה בחפים מפשע. ״לו הייתה לי גישה אליו הייתי מסביר לו שזה לא נכון״, הדגיש הדוד.



"חי ומאושפז בהדסה"



כזכור, היום פורסמו תמונותיו של הנער בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא בהכרה מלאה. אבו מאזן אמר אתמול כי כוחות הביטחון הישראלים "הוציאו להורג" את אחד מהמחבלים אשר ביצעו את הפיגוע בירושלים, בו נפצעו באורח קשה בן 13 ובן 25.



אבו מאזן אף הישווה אותו לשריפתם למוות של הנער מוחמד אבו חדיר והפעוט עלי דוואבשה, וטען כי "דמם של ההרוגים על ידיה של הממשלה הישראלית ושל מתנחליה".



גם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, התייחס לנושא בנאומו בכנסת, כשקרא לאבו מאזן "להפסיק ולהסית. הנער עליו יו"ר הרשות מדבר, חי ומאושפז בהדסה, לאחר שדקר ילד ישראלי שרכב על אופניו".