השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן החליט היום (שני) להמליץ לממשלה על מינויה של גונדר עפרה קלינגר לתפקיד נציבת השב"ס (שירות בתי הסוהר).



המינוי יובא לאישור הממשלה, בכפוף להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. 



טרם ההודעה נבדקה מועמדותה של גונדר קלינגר מול היועץ המשפטי לממשלה, עו׳׳ד יהודה ויינשטיין, אשר קיים בדיקה ואישר שאין מניעה לקדם את מועמדותה. 



גונדר קלינגר הגיבה על מינויה ואמרה: "״אני נרגשת להיות הנציבה הראשונה המתמנה משורות הארגון, ומודה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן על בחירתי ועל האמון שניתן בי להובלת שירות בתי הסוהר בשנים הקרובות". 



בת 53, תושבת יהוד, נשואה עם שלושה ילדים


השר ארדן שיבח את קלינגר לאחר הודעתו: "לראשונה מאז קום המדינה, תמונה נציבה מתוך שירות בתי הסוהר. גונדר קלינגר היא קצינה מצטיינת בעלת ידע וניסיון רב והיכרות מעמיקה עם הארגון. לאורך שירותה בשירות בתי הסוהר היא הובילה עבודות מטה ומהלכים בין ארגוניים מורכבים שתרמו רבות לארגון. אני בטוח שהיא תצעיד את הארגון קדימה אל מול האתגרים הרבים המצפים לו".



קלינגר, בת 53, תושבת יהוד, נשואה עם שלושה ילדים. היא עורכת דין בעלת תואר שני במדעי המדינה. קלינגר התגייסה לשב״ס בשנת 1989 לאחר ששימשה כפרקליטה בפרקליטות מחוז המרכז.
 
במהלך שירותה שימשה במגוון תפקידים, בהם: תובעת בביה״ד למשמעת, עוזרת בכירה ומשנה ליועמ״ש שב״ס, ראש מחלקת האסיר, ראש מחלקת סגל וראש חטיבת הכליאה. היא בדרגת גונדר מזה כארבע שנים, בהן היא משרתת כראש אגף האסיר.