ויצו ישראל העניקה הבוקר (שלישי) תעודת הוקרה מיוחדת להוריה של שירה בנקי ז"ל, אשר נרצחה במצעד הגאווה בחודש יולי השנה בירושלים. התעודה הוענקה במסגרת ועידה שנתית של הארגון, אשר נערכת השבוע ברמת גן. 

שירה התנדבה במקלט לנשים נפגעות אלימות של ויצו במשך שנתיים במסגרת פרויקט מחויבות חברתית בבית הספר ליד"ה שבו למדה, בשכונת בית הכרם בעיר. היא האריכה את התנדבותה לשנת מחויבות נוספת, בשל תחושת התרומה המשמעותית לילדים השוהים במקלט. במסגרת התנדבותה, היתה אחראית שירה על קיום פעילויות חברתיות וחינוכיות לילדי המקלט והשקיעה רבות כדי לסייע להם להתמודד עם המציאות האלימה שבה גדלו. 
רבקה נוימן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה, מספרת כי שירה הקדישה את עצמה למען הילדים. "היא ציירה איתם, שיחקה, סייעה בשיעורי בית והקריאה להם סיפורים. הילדים אהבו אותה מאוד ונקשרו אליה". עוד מוסיפה נוימן, שהיא גם דודתה של שירה ז"ל: "ההתנדבות במקלט דורשת בשלות ובגרות והתמודדותה של שירה עם המורכבות של המקום היתה מרגשת מאוד". 

בתעודת ההוקרה נכתב כי היא ניתנת לשירה "על אחריות ומחויבות חברתית גבוהה, ועל היותה לוחמת לצדק, לסובלנות ולקבלת האחר". 
 

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל מעניקה תעודת הוקרה מיוחדת להוריה של שירה בנקי ז"ל. צילום: כפיר סיוון

הוריה קיבלו בהתרגשות את תעודת ההוקרה, והודו לויצו על ההחלטה לציין את פועלה במקלט. אביה, אורי בנקי, אמר: "תמיד התגאינו ושמחנו לשמוע משירה על ההשקעה שלה בילדי המקלט, ועל כך שהעניקה להם מסגרת יציבה. שירה יכלה לבחור משימה קלה יותר, אבל לא רצתה לעשות לעצמה חיים קלים. אנו מקווים שעוד מתנדבים ימשיכו להתנדב במסגרות לילדים בסיכון, וימשיכו את דרכה של שירה".   
המקלט לנשים מוכות בו התנדבה הוא אחד מ-14 מקלטים לנשים בארץ. לצד הצוות המקצועי פועלים במקלטים עשרות מתנדבים המסייעים בתמיכה בנשים וילדיהן כמו עזרה בשיעורי בית, לצוותי הגן, ליווי לחוגים ועוד. רוב הנשים שוהות במלקט בממוצע חצי שנה עד שנה.
גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל אמרה להוריה של שירה: "אנו מודים לכם שזכינו להכיר את שירה. אבדה לנצח נערה כה מיוחדת ומוארת, שהתנדבה במקום בו שוהים ילדים קרבנות אלימות".