כחלק מתהליך ייחודי במינו בארץ ובעולם, המרכז הרפואי בני ציון, בהובלתו של ד"ר רופא, מנכ"ל בית החולים, מקיים מזה 3 שנים תהליך לפיתוח האינטליגנציה הרגשית של הצוות הרפואי, הפרא-רפואי וכח העזר במחלקות הרפואיות.

בעשור האחרון השתנה העולם הארגוני הרפואי שינוי עמוק ומשמעותי, והוא ממשיך להשתנות בקצב מסחרר. מערכת הבריאות ניצבת בפני אתגרים רבים המשפיעים על כל היבט, כמעט, בעבודתו של בית החולים: מחסור תמידי במשאבים, דור חדש של רופאים ואחיות שנכנס לבתי החולים שחושב ומתנהג אחרת, מטופלים הרבה יותר מתוחכמים ומאתגרים ממה שידענו לפני עשר שנים, טכנולוגיות שמשנות את פני המקצוע, רגולציה מורכבת ודרישה לשקיפות מלאה הן מהחולים והן ממלוויהם.
בבני ציון כבר יודעים שכדי להתמודד בהצלחה עם אתגרים אלה, צוותים רפואיים נזקקים לסט רחב של מיומנויות החשובות להמשך הצלחתם במאה ה- 21: יכולת להסתגל לסביבה משתנה ולהשאר אפקטיביים תחת לחץ, לנהל מערכות יחסים חיוביות אלו עם אלו, ולספק שירות יוצא מגדר הרגיל למטופלים שלהם. כמנהלי יחידות ומחלקות, הם נדרשים להוביל ולהנהיג ולא רק לנהל. כל אלו מאפיינים, למעשה, רופאים ואחיות בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה.

פרויקט הדגל של המרכז הרפואי בני ציון: היציאה לתהליך לפיתוח האינטליגנציה הרגשית במרכז הרפואי בני ציון, הייתה תוצאה של הבנה שגם צוות רפואי, בדומה לצוותים בעולם העסקי, זקוק לחיזוק היכולות המובילות להצלחה במציאות המשתנה והדינמית, המאפיינת את העולם המשתנה של המאה ה-21. 
מטרת התהליך היא לפתח את האינטליגנציה הרגשית של כלל צוות המחלקה - הרפואי, הסיעודי והפרא-רפואי -  דבר שיוביל את הצוותים להתמודדות מוצלחת עם האתגרים שמשנים את פני המקצוע ולרמת שביעות רצון גבוהה של הצוות הרפואי, המטופלים ובני משפחותיהם.
"ההשקעה שלנו בפיתוח האינטליגנציה הרגשית, תוביל להצלחה אישית וארגונית ויהפוך את כולנו לאנשי מקצוע טובים יותר המסוגלים לתת ערכים נוספים רבים ומשמעותיים למטופלים שלנו", אמר השבוע מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון, ד"ר אמנון רופא.