קשישים ממרכזי היום שמנהלת עמותת מטב ברחבי הארץ, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, משתתפים לאחרונה בפרויקט מיוחד של איסוף תרופות עבור חולים ונזקקים באמצעות עמותת חברים לרפואה, המסייעת בהשגת תרופות לחולים שידם אינה משגת.
איסוף התרופות הוא חלק מיוזמה ארצית מתמשכת של שיתוף פעולה בין שתי העמותות, שבמסגרתו נפתחו בכ־50 סניפי עמותת מטב ברחבי הארץ וכן במרכזי היום שהיא מנהלת - עמדות לאיסוף תרופות. את התרופות תורמים אנשים שאין להם צורך בהן - בעיקר שאריות שנותרו מתרופות שהיו בשימוש.
עמותת חברים לרפואה אוספת את התרופות שהגיעו לסניפי מטב ודואגת למיון מקצועי שלהן ולהעברתן לזקוקים להן על פי מרשם רפואי וללא תשלום. התרופות הנאספות מועברות לחולים שאינם מסוגלים לרכוש אותן, חלקם הגדול קשישים הזקוקים לתרופות לטיפול במחלות כרוניות.

ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב, אמר: "פרויקט איסוף התרופות עבור נזקקים הוא פרויקט אחד מרבים שיוזמת מטב כתרומה וכסיוע לקהילה. לכולנו יש בבית תרופות שאין לנו צורך בהן. אני מזמין את כל מי שיש לו תרופות מיותרות להביאן לאחד מסניפי מטב, ובכך לתרום לאיכות החיים ולבריאות של אנשים הזקוקים להן".