מרבית המוסדות להשכלה גבוהה משקיעים בשיפור איכות ההוראה, כך עולה מממצאי סקר איכות ההוראה והערכתה שקיימה לראשונה המועצה להשכלה גבוהה בכלל האקדמיה (63 מוסדות, הכוללים את האוניברסיטאות, מכללות אקדמיות, מכללות אקדמיות לחינוך ומוסדות לא מתוקצבים). יחד עם זאת, בכרבע (23%) מהמוסדות אין גוף המופקד על איכות ההוראה, ובאחוז דומה לא מתקיימת הכשרה לסגל אקדמי חדש.



עוד עולה מהסקר, כי בכל המוסדות (100%) מתקיים סקר שביעות רצון בקרב סטודנטים, אך אצל רובם (79%) תוצאות הסקר אינן פתוחות באופן גורף לכלל חברי הקהילה.



במסגרת הסקר הועבר שאלון מקיף לכלל המוסדות להשכלה גבוהה ובמסגרתו הם התבקשו לדווח על שורה של פרמטרים בתחום ההוראה, ביניהם: פעילותם בנוגע למרכזים לקידום ההוראה, הכשרות סגל (חדש, ותיק, חלש), סקרי שביעות רצון, טכנולוגיות למידה ומנגנונים לטיפול בתלונות סטודנטים בתחום ההוראה.



ביצוע הסקר הוא בהמשך לדו"ח שהגישה הוועדה בראשותו של פרופ' אלישע באב"ד בנושא איכות ההוראה, בעקבותיו הוחלט במל"ג ובוועדה לתכנון ותקצוב לאשר רשימת מדדים המהווים בסיס הכרחי לקיומם של מנגנונים להערכה ולשיפור איכות ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה .על בסיס מדדים אלה, גובש שאלון שיאפשר לקבל תמונה ברורה על הנעשה בכלל המוסדות להשכלה גבוהה בתחום זה.



סגנית יו"ר המל"ג, פרופסור חגית מסר ירון, מסרה כי בשל החשיבות שמייחסת המועצה להשכלה גבוהה לנושא איכות ההוראה והנגשת המידע לציבור, הוחלט להציג את תוצאות הסקר המלא ותשובות המוסדות באופן פרטני באתר האינטרנט של המועצה להשכלה גבוהה. "הדבר יאפשר לציבור ולסטודנטים להשתמש בנתונים ככלי למידה, ביקורת והשוואה בין המוסדות להשכלה גבוהה".