ארבעה נעצרו הערב (חמישי) בחשד למעורבות בביצוע הלינץ' בנתין הזר הבטום זרהום במהלך הפיגוע בבאר שבע.

בין העצורים, קצין וסוהר מרשות בתי הסוהר. ככל הנראה צפויים מעצרים נוספים.
החשודים נעצרו לאחר קבלת תוצאות הנתיחה מהמכון לרפואה משפטית ולאחר התייעצות עם הפרקליטות. הארבעה אותרו ע״י הימ״ר ויובאו מחר לבית המשפט, לשם שחרור בתנאים על פי החלטת פרקליטות מחוז דרום.

מהשב"ס נמסר הערב בהמשך למעצר הקצין והסוהר: "נציב בתי הסוהר מגנה את ההתנהגות הבוטה בה היו מעורבים עפ״י החשד גם סוהרים. האלימות נוגדת את ערכי הארגון ועל כן בהתאם לתוצאות החקירה, נפעל על מנת להוקיע את המשתתפים באירוע ולמצות עימם את הדין גם במישור המנהלי".

חקירת הפיגוע והלינץ' שנעשה בנתין הזר מאריתראה הובילה כבר אמש לשילוב זרועות בין משטרת ישראל למשטרה הצבאית החוקרת. במצ"ח פתחו כבר אתמול בחקירה, בה ייבדק האם בלינץ' לקחו חלק גם חיילי צה"ל במדים.

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז פרסם אמש כי "במסגרת הפקת הלקחים מהאירוע, אנחנו בודקים את הריגתו של הבטום זרהום ז"ל. המשטרה הצבאית החוקרת מצטרפת למשטרת ישראל בבדיקת האירוע ובמידה וימצאו חריגות נפתח בחקירה אל מול החשודים. אנו מצרים על מותו ומשתתפים בצער המשפחה".

תא"ל אלמוז הסביר כי במקביל לכך תיבדק טענת המשטרה, שפורסמה במעריב השבוע, לפיה לוחמים נשאו נשק ולא חתרו למגע עם המחבל בפיגוע: "נבדוק את התנהגות החיילים ששהו באזור הפיגוע. ההנחיה הקיימת לחיילים בכל מקום היא לחתור למגע ולהסיר את האיום גם כשהם נמצאים במקום אזרחי".

כמו כן, זומנו מספר אזרחים לחקירת משטרה ועומתו עם הסרטונים שנאספו ממצלמות האבטחה בתחנה המרכזית. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דרש מראשי המשטרה לעדכן אותו בכל פרטי החקירה.

אמש קרא שר הביטחון משה יעלון להעמיד לדין את מבצעי הלינץ':
 "עלינו לגנות בקול רם וברור מעשי לינץ'.  אסור לאיש לנהוג כך, גם כשהכעס רב והעצב גדול"'. הוא הוסיף כי "עלינו לזכור כי אדם הוא אדם, ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית. להקפיד על שלטון החוק קלה כחמורה. להיאבק בחורמה בגזענות, באלימות ובתופעות הבזויות המכונות 'תג מחיר', שהן טרור לשמו הנועד לפגוע במרקם החיים של התושבים ולהצית תבערה באזור".