נאבקים בסכינאים. בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני ולכידת המחבלים שביקשו לבצע פיגוע דקירה במגדל העמק לפני מספר ימים, החליטו בעיר לקיים סדנה עירונית המונית חינמית להגנה עצמית מפני דקירות וכלי נשק קרים. 
 
התקופה המתוחה האחרונה בישראל בכלל ובמגדל העמק בפרט, הפגישה השבוע ברחבת המתנ"ס העירוני במגדל העמק בני נוער לצד נשים וקשישים במטרה אחת משותפת: ללמוד כיצד להתגונן מפני תקיפה של סכינים וכלי נשק קרים בידי מחבלים.

הסיבה המרכזית לקיום הסדנה הייתה החשש בקרב תושבים רבים לאחר לכידתם של שני נערים מיפיע הסמוכה, שהודו בחקירתם כי תכננו לבצע פיגוע דקירה כמה ימים קודם לכן, פיגוע שנמנע הודות לערנות של מתדלקת בתחנת דלק בעיר, שקיבלה בעקבות המעשה האמיץ אות הוקרה מידי ראש העיר, אלי ברדה. 
 
מי שיזמו את הסדנה הם אגף הספורט של המתנ"ס העירוני, שהבינו את החשש של התושבים ומיד פנו למאמן הוותיק מימון בוסקילה ויחד החליטו לקיים סדנת התגוננות ייחודית להתמודדות נגד דקירות מסכיני מחבלים.

"המטרה היא למזער את הנזק"

הסדנא שהועברה בחינם, נערכה אתמול במתנ"ס העירוני בהשתתפות עשרות מתושבי העיר, בני נוער, נשים וקשישים ששמחו על האפשרות לקבל ידע מעשי בחינם כיצד להתגונן בעת תקיפה בסכין על ידי מחבלים ומפגעים. 
 

בוסקילה בעל ניסיון של כ-35 שנים באמנויות לחימה ובעל חגורה שחורה, דאן 6 החל את דרכו באמנויות הלחימה לפני 35 שנה ומשך שנים ארוכות הדריך דורות של ילדים במגדל העמק והיישובים הסמוכים ונחשב לאחד ממדריכי אמנויות הלחימה המוכרים והוותיקים ביותר באזור.

"המטרה היא למזער את הנזק אם נתקלים במצב שכזה" הסביר בוסקילה את הרעיון מאחורי הסדנה, "כאשר מישהו תוקף חייבים לדעת מה לעשות.
 
 כמובן שאי אפשר להעביר את התורה על רגל אחת אבל מצד שני אני מקווה שהמשתתפים ילמדו דבר או שניים כדי להגן על עצמם". תושבת העיר, דליה ברנסי, בשנות החמישים לחייה, שהגיעה לסדנה סיפרה: "הבנתי שיש סדנה להגנה עצמית ובגלל המצב הרגיש כיום בארץ אז באתי. חס וחלילה אם מישהו יתקוף אותי עם סכין אני חייבת לדעת איך להתגונן. הסבירו בטלוויזיה כיצד להתגונן אך בסדנה זה היה יותר מוחשי". 
 
ראש העיר אלי ברדה ברך על היוזמה בעת הזאת ואמר: "הקניית מיומנויות הגנה עצמית היא חשובה לביטחון של התושבים אך עם זאת נקווה שלא יהיה להם צורך כלל להשתמש במה שתרגלו בסדנה".