תוכנית האקטואליה של 103FM, עסקה היום (חמישי) בשני נושאים, האחד מוקיר את המהלך במסגרתו יצוידיו שוטרי התנועה במצלמות לטובת המפגש עם האזרחים. השני מדבר על הצביעות של ח"כ יואב גלנט. 


 שלום אני בן כספית ואני היום השוטר הרע. 

הצצתי באפליקציה של "גלובס" ולא האמנתי למראה עיני. התראיין שם שר השיכון יואב גלנט ואמר ש"האש החברתית תשרוף את כל מגדלי הדירות המפוארים בתל-אביב". 


לאתר של רדיו 103 FM 

ושאלתי את עצמי אם האש הזו תגיע גם לטירות במושבים. נניח במושב עמיקם, שם בנה לעצמו האלוף גלנט טירה מופרכת תוך שהוא משתלט על 28 דונם ציבוריים ואחר-כך על עוד 35 דונם. תוך שהוא מתעלם מפסיקות שהורו לו לפנות את הקרקעות.

אגב, הוא לא פינה אותן עד רגע זה. והכי מעניין אותי מה באמת עובר בראשו של האיש הזה כשהוא רותם את עצמו לייצג את האש החברתית שמפעפעת בעם. הרי אם מגדלי הדירות בתל-אביב יישרפו, לרוב חבריו לא יהיה איפה לגור.
 



שלום, אני הילה קורח ואני היום השוטרת הטובה. 
מהחודש הבא שוטרי הסיור והתנועה במשטרת ישראל יצוידו במצלמות גוף לטובת תיעוד המפגשים שלהם עם אזרחים. אלוהים יודע איך זה לא קרה עד עכשיו, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

בניסויים שערכה המשטרה, במטרה להבין במה הצילומים ישנו, היא גילתה את מה שגילו בעולם כבר מזמן: ב-68 אחוזים מהמפגשים המתועדים נראה כי השוטר היה קשוב לאזרח, וב-75 אחוזים מהמפגשים תוארו ככאלו שהשוטר שולט בהם בצורה טובה, ויותר מהכל גם הצד של המשטרה יבוא לידי ביטוי לטוב ולרע.

זאת אומרת שהרווח הוא כפול. השוטרים - מודעים לתיעוד ויפעלו באופן מקצועי יותר, ומצד שני יוכלו לתחקר אירועים בצורה טובה יותר ולא יושפעו מסרטונים שמופצים על ידי הצופים מהצד.

ועוד לא דיברנו על השפעת המצלמה על האזרחים במפגש הזה. הידד, צעד טוב שמגיע מצד המשטרה. חיכינו בסבלנות והוא הגיע.

תוכנית האקטואליה, ימים א'-ה' ברדיו ללא הפסקה