במהלך השבת נפטר הרב חיים יחיאל רוטמן בגיל 55, לאחר שנפצע באורח קשה עד אנוש בפיגוע שאירע בבית הכנסת קהילת בני תורה בשכונת הר נוף בירושלים לפני כשנה, לאחר ששני מחבלים פרצו לבית הכנסת במהלך תפילת שחרית, הרגו חמישה נוספים ופצעו שישה נוספים.



הרב רוטמן הוא הנרצח השישי בפיגוע, היה אב לאחד-עשר ילדים, בהם בנו בכורו שנפטר בנסיבות טרגדיות בשנות העשרים לחייו. הרב רוטמן היה במקור יליד קנדה ועבד במשרד מבקר המדינה ובשעות הערב היה יושב בבית הכנסת ולומד ולדברי המשפחה, היה המשענת הכלכלית של הבית. 

״למרות הטרגדיה בפטירת בנו' דאג הרב רוטמן לשמחה בבית״ אמר בכיר בקהילת בני תורה, ״מדובר באדם אחד מהמיוחדים שבקהילה שתמיד היה חיוך על פניו וכמו שראו על ילדיו למרות הטרגדיה הנוראה שעברה משפחתו. הוא היה מאוד אהוב על הקהילה ופטירתו מהווה שבר נוסף על שברה של הקהילה לפני כשנה״.

הלוויתו תצא בשעה 22:00 מבית הכנסת קהילת בני תורה והוא יטמן בהר המנוחות, סמוך לקבר בנו.

בתו כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אבא הלך.לפני כשנה נפגע בפיגוע בבית הכנסת בהר נוף. היה במצב קומה עד אתמול. הוא נרצח עי חיות חסרות אנושיות. נלחם בהם והציל מתפללים אחרים. יהי זיכרו ברוך. ההלוויה תצא בשעה 10 מבית הכנסת ברחוב אגסי 7. בואו לחלוק כבוד אחרון עם האדם הכי הכי שיש".


הפיגוע בהר נוף. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

כזכור, מחבלים ממזרח ירושלים נכנסו בבוקר יום שלישי, ה-18 בנובמבר 2014, לבית הכנסת "בית תורה קהילת יעקב" שבשכונת הר נוף בירושלים, ותקפו מתפללים באמצעות גרזנים ואקדח, ופתחו בירי חסר הבחנה לעבר המתפללים. שני שוטרים שהגיעו במהירות לזירה ניהלו קרב יריות עם המחבלים, ובסיומו המחבלים חוסלו.
 
לאחר מכן התבררה עוצמת הזוועה: ארבעה מתפללים נהרגו במקום ושמונה נפצעו, בהם גם השוטר זידאן סייף שהיה מהראשונים להגיע לזירה ומת מפצעיו לאחר מכן. בפיגוע נרצחו הרב משה טברסקי, הרב קלמן לוין, אברהם שמואל גולדברג ואריה קופינסקי ז"ל. רס"ר זידאן סייף ז"ל, לו הוענק לאחר מותו עיטור המופת, נהרג במהלך הניסיון לנטרל את המחבלים.

שני המחבלים הם ע'סאן (27) ועודאי (22) אבו ג'מל, בני דודים מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים. שניהם חברים בחזית העממית. דודם של השניים, ג'מאל אבו ג'מל, בכיר בחזית העממית, שוחרר על ידי ישראל כמחווה לבניית אמון עם אבו מאזן.