המשטרה פתחה היום (שלישי) בחקירה נגד חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שהשבוע מלאו 20 שנה לרציחתו, בעקבות פוסט מאיים שכתב בדף הפייסבוק שלו נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין.



בסיום חקירתו של חגי עמיר, הוחלט לעצור אותו ולהביאו מחר בפני שופט בבית משפט השלום בתל אביב.



עו"ד ארי שמאי, המייצג את חגי עמיר, אמר בתגובה למעצר: "צר לי שדווקא בימים אלו מתכחשת משטרת ישראל מתכחשת למורשת הדמוקרטית של ראש ממשלתנו מנחם בגין ז"ל ונשיאינו רובי ריבלין יבדל"א, כאשר היא עוצרת אדם בשל הגיגים תיאולוגים שאין בהם בדל של עבירה פלילית".



ריבלין אמר השבוע בטקס נר יצחק שנערך במשכן הנשיא ביום ראשון כי לעולם לא ייתן חנינה ליגאל עמיר וכי ימינו תיבש אם יחתום אי פעם על חנינה כזו. "כל עוד אני נשיא מדינת ישראל, לא יצא הרוצח לחופשי. תיבש ימיני, אם אחתום אי-פעם, על חנינה לאיש הארור הזה. לעולם לא", אמר ריבלין.



בתגובה שיתף חגי עמיר את הודעת ריבלין בדף הפייסבוק שלו וכתב: "ריבלין הוא פוליטיקאי חנפן, לא הוא קובע אם אחי ישתחרר או לא, רק הקב"ה קובע כפי שהוא קבע שרבין יתפגר למרות שריבלין וחבריו לא ממש הסכימו. הוא קבע שריבלין יהיה נשיא ויגיע הזמן שהוא יקבע שריבלין יחד עם המדינה הציונית צריכים לחלוף מעולם כפי שסדום חלפה בשל הפשעים שהם ביצעו במסגרת החוק נגד בני עמם. והיום הזה כבר לא רחוק".




הפוסט של חגי עמיר. צילום מסך



בעקבות פרסום הפוסט המאיים זומן היום חגי עמיר לחקירה במשטרת גלילות שבמרחב ירקון. מבית הנשיא סרבו להגיב אולם ל"מעריב אונליין" נודע כי לא לשכת הנשיא התלוננה למשטרה וככל הנראה הטיפול בפרשה נוהל על ידי היחידה לאבטחת אישים.



מהמשטרה נמסר: "אנו מאשרים את עיכובו לחקירה בגין חשד לעבירות איומים".