אמיתי עמיר הוא האח הצעיר ביותר של משפחת עמיר. כיום הוא בן 29, אב לשלושה, ומגנה בתוקף את העליהום, לטענתו, שנעשה כלפי יגאל, חגי ומשפחת עמיר.
עמיר התראיין לבן כספית ואריה אלדד בתוכנית האקטואליה של 103FM, ושטח את טענותיו. הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה ורשויות החוק, כינה את ההחלטה לחקור ולעצור את אחיו, חגי - "פשיסטית". הוסיף כי "רבין היה זה שרצח את הדמוקרטיה" וטען כי אחיו, יגאל, ישתרר בסופו של דבר מהכלא. 

על המעצר של אחיו, לאחר הפוסט שכתב כנגד הנשיא ריבלין ובו טען כי הוא והמדינה הציונית "צריכים לחלוף מהעולם", אמר אמיתי כי "המעצר הזה הוא שערורייה, המשטרה פה מתנהלת כמשטרת מחשבות, בעיצומו של הפסטיבל השנתי. יכול להיות שהפוסט שכתב חגי הוא מעצבן, אבל הוא לא לא חוקי והוא לא מסית. זוהי רדיפה". 
"החוק, על פי מה שכתוב בו, קובע כי צריך לקרות למעשה ושמישהו יהיה מושפע מדבריו על מנת להרשיע. אנחנו יכולים לראות שחוק ההסתה מיושם באופן שרירותי כי נכדתו של רבין כתבה שיהיה יום חופש כשנתניהו יירצח ולא נחקרה. החקירה היא שרירותית ונועדה מנקמנות. הוא לא ציין שהוא בעד המעשה". 
"הוא בסך הכל כתב שהקדוש ברוך הוא קבע שריבלין יהיה נשיא ושהגיע הזמן שהוא והמדינה הציונית יעברו מהעולם, זוהי לא הסתה. לא צריך להתפרע עם החוק. שיגידו שהם שונאים את האיש. שיגידו 'אנחנו רוצים להוסיף ל-17 השנים שהוא ישב עוד 20 שנה'. הוא לא היה אמור לשבת ככה. עכשיו מחפשים איך להחזיר אותו לכלא".
החוק קובע שאסור לרצוח
"אני אמרתי שיגאל צריך להשתחרר? לא אמרתי. יגאל עבר על החוק, ומשלם את המחיר, לא צריך להתווכח על זה. עכשיו מנסים להפליל את חגי על דברים לא רלוונטיים.
הדברים שאחיך כתב מקוממים אותך? 
"אני מבין מאיפה זה נבע. אבל הוא רואה את הנקמנות. אי אפשר להגיד שיגאל לא יקבל חנינה לעולם. דמו של רבין לא שונה משל אחר, אין מה להגיד עליו שהוא שונה. אני אישית לא הייתי מעלה את הפוסט, אבל יש פה חופש ביטוי. הוא לא הסית, אין פה שום הסתה לעשות מעשה. אם היתה הסתה, לא היה על מה לדבר. הוא לא קורא לפעולה. כל משפטן בר דעת יודע את זה". 
אחיך רצח ראש ממשלה והרשו לו להתחתן ולהוליד ילדים, זוהי נקמנות.
"למה אתם מראים מצג שרבין הוא מעל הטבע? זוהי טענה פשיסטית. עשיתם אותו קדוש. חבל שבמדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית, ממשיכים לטעון רק על זה. 
היית בן 9, אם זה קורה היום ויגאל אומר לך שזה הרעיון והתוכנית, אתה היית עוזר לו?
"לא מתעסק בשאלות היפוטתיות. זה חסר טעם".

מאמין שהוא ישוחרר בסוף. יגאל עמיר. צילום: מוטי קמחי
זה רצח ראש ממשלה, זה לא משהו רגיל
"אני לא מדבר על הרצח. הטענות שהעלתם הן פשיסטיות, שמי שהרג ראש ממשלה, דמו אחר. החוק אחר. הוא הרג אדם מעל החוק?"
אתה מודע לזה, שאם לא היתה מדינה ציונית חילונית, הייתם נלחמים בח'ותים בתימן?
"אתה שמעת אותי אומר ומגונן את העמדה הזאת? לא. אמרתי שזה יכול להיות מקומם, אני לא אומר שלא, אני רק אומר שזאת לא עבירה על החוק. יש חופש ביטוי לכל אחד, גם אנשים שמתבטאים בעד מחבלים, לא צריכים להיות מפוטרים, יש חופש ביטוי שצריך לעמוד מאחוריו".
"יש אוירה מסוימת, שמתירה לכולם להתבטא נגד משפחת עמיר בצורה לא חוקית. שצריך להשמיד את משפחת עמיר ואני לא רואה אף אחד שאשם בהסתה. בסופו של דבר אנחנו משפחה רחבה. להגיד שכולנו צריכים להיות מתחת לאדמה, זוהי גם הסתה. רוב הפשעים הכי גדולים במדינה הזאת הם של השמאל. 
אמיתי התייחס גם לטענות לפיהן יגאל לא רצח את רבין, למרות שהתכוון לעשות זאת: "אנחנו מבקשים להיענות לרחשי הציבור, שלא מקבלים את הגרסה הרשמית. מעולם לא הייתי חסיד קונספירציה, אבל כשיש כל כך הרבה כאלה שחושבים כך, צריך להתמודד עם השאלות. העמדה האידיאולוגית שלו היא שזה היה צריך לקרות והוא לא מתחרט. אם מתברר שזה לא הוא, צריך לפתוח את זה. 
"זוהי עמדתו של יגאל. אחת הבעיות זה הכדור השלישי שנורה, שמעיד שירו בו מטווח אפס, אבל יגאל לא הגיע אליו לטווח אפס. גם הירי, שהגיע מלמעלה למטה. גם הגרסאות של יורם רובין (מאבטח ראש הממשלה דאז) ששינה את הגרסא שלו, שהוא זה שהפיל את רבין, מעוררת תהיות. יש פה כמה דברים שצריכים להיפתח. יש פה ציבור שאי אפשר להגיד שכולם הזויים". 
יגאל ישוחרר?
"אני מאמין שהוא ישוחרר. לצערי הרב, יש פה איפה ואיפה ומתייחסים לנושא הזה בצורה אחרת. אתה בעצם רוצה לחוקק חוק על החוק. ראש ממשלה הוא מעל חוק אחר. 
אסור לרצוח דמוקרטיה, אחיך הצליח
"אני הולך יותר על זה שרבין הוא זה שרצח את הדמוקרטיה".