צוות גן עירוני בשכונת מלחה בירושלים, נדהם לגלות היום (שלישי) תולעת גדולה בקופסת אוכל מבושל של חברת קייטרינג ברקל המספקת אוכל לגן.



"מבירור שערכנו עם צוות הגן דווח לנו שבמנות השעועית לילדים, התגלתה תולעת אחת ומיד הופסקה חלוקת המזון. הילדים כבר הספיקו לאכול אורז ועדשים והצוות דיווח להורים ולמפקחת מטעם העירייה", סיפר גלעד כהן נציג ארגון ההורים.



"הצוות אף טוען כי בדיקת המזון לא הועברה ישירות למשרד הבריאות, אלא לחברת הקייטרינג המספקת את המזון, אנו טוענים כי משרד הבריאות הוא הגורם שצריך היה לבדוק את המזון", הוסיף כהן. לדבריו, ההורים בגן כועסים מאוד וביקשו לעצור את הפעלת הקייטרינג נכון לעכשיו עד לבירור הנושא והוציאו מכיסם כסף לקייטרינג זמני אחר.



"הילדים שלי השנה החלו לאכול את האוכל מהקייטרינג הזה, לאחר שמבדיקה שערכה עיריית ירושלים נמסר לנו כי מדובר באוכל מופחת שומן ומלח וברגע ששמעתי על המקרה הוריתי לילדי להפסיק לאוכל מהקייטרינג הזה והיום כבר הבאתי להם אוכל מהבית", סיפרה מיה שילדיה לומדים בבית ספר שבו מסופק הקייטרינג. "הורים רבים דורשים שהעירייה תפסיק לאלתר את ההתקשרות עם ספק זה", הוסיפה האם.



מהעירייה נמסר כי "עם קבלת המידע בעירייה מצוות הגן, העירייה פעלה בהתאם להנחיות ספקית ההזנה של משרד החינוך והאוכל הנגוע הוחלף באופן מידי . כמו כן, הועבר דיווח לחברת ההזנה אשר נדרשת על פי הסכם לבצע תהליך בדיקה של הנושא. יש לציין, כי מאז המעבר לתכנית התזונה הבריאה בצהרונים לפני כשנה ולאור הפיקוח ההדוק על ספקיות המזון, מדובר במקרה חריג ונפעל בכל האמצעים למניעתו בעתיד".



"עומדים בתקני בטיחות מחמירים"



מחברת הקייטרינג ברקל נמסר כי: "קיבלנו לידנו את קופסת המזון עם השעועית הירוקה והעצם הזר שעליה - חרק בגודל של כ-10 מילימטר. קופסת המזון היתה פתוחה, לאחר שחולק ממנה כבר חלק מהאוכל. מהתייעצות עם מהנדס מזון, החרק שצורתו היתה שלמה, לא יכול היה להישאר במצב שלם זה לאחר תהליכי הבישול, הצינון והחימום שהמזון עובר במפעלנו".



עוד נמסר מהחברה כי "מגשיות המזון נארזות ונאטמות לפני יציאתן מהמטבח ועצם העובדה שהאריזה פתוחה יכולה לכאורה להצביע על כך שהחרק הגיע למנה לאחר פתיחת האריזה. בנוסף הדגימה נשלחה לבדיקה לקבלת ממצאים סופיים. חברת ברקל מתמחה באספקת ארוחות למוסדות חינוך מזה עשרות שנים. חברתנו עומדת בתקני בטיחות מחמירים ומהקפדניים ביותר. כל חומרי הגלם ובמיוחד הירקות הקפואים עוברים מיון קפדני במפעלנו מאחר והם עלולים להכיל גופים זרים. חברתנו לא חוסכת בכל מאמץ בתחום בטיחות המזון וההיגיינה".