כתב האישום הוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אליהו דילבסקי (53), חושף לכאורה מסכת קשה של ריבוי מקרי אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום, שביצע הרב המוכר בנערה בת קהילתו, מאז שהייתה בת 12 ועד שמלאו לה 17.



על פי כתב האישום, ניצל הרב את מעמדו הרם ואת התלות הרגשית שיצר בנערה כלפיו ובטענה שהוא "כמו אבא" וכי "זה בריא", הפך אותה למעשה לשפחת מין שלו.



חקירת הפרשה החלה לפני מספר חודשים, כאשר אל המשטרה הגיע דיווח מגורמי הרווחה, לפיו נערה בת 17 ממרכז הארץ התלוננה כי דילבסקי, אשר עומד בראש קהילת "דרך אמונה" בגבעת שמואל אליה היא משתייכת, נהג לאנוס אותה במשך חמש שנים. בתחילת השבוע נעצר הרב והיום הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגדו ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים.



על פי כתב האישום, המתלוננת ומשפחתה מנהלים אורח חיים דתי ונמנו עם הקהילה עליה הייתה פרושה חסותו של דילבסקי כרב. החל משנת 2010 נהגו בני המשפחה להתארח אצל הנאשם ורעייתו בסעודות ליל שבת ולהישאר ללון שם. מאז, כשהמתלוננת הייתה כבת שתיים עשרה, ביקש ממנה הנאשם מדי שבוע עם תום הסעודה, להיפגש עמו במשרד.



במהלך המפגשים, הפציר בה לשתף אותו בחייה האישיים ולסמוך עליו, תוך שהוא טוען בפניה שהוא יכול לעזור לה בכל דבר. במהלך השנים אסר עליה להתראות עם גברים מלבדו ולפתח קשרים חברתיים עם בנות גילה ולספר לאיש על יחסיהם. בכך יצר הרב בילדה יחסי התלות רגשיים. במשך הזמן היא הורגלה על ידו לביצוע מעשים מיניים רבים בתדירות גבוהה, כאשר היא "חסרת יכולת להסכים הסכמה חופשית למעשיו של הנאשם", כפי שמצוין בכתב האישום.



כשהייתה בת 14, אנס אותה דילבסקי בפעם הראשונה. האירוע התרחש לכאורה ברכבו, לאחר שסיפרה לו שהיא נמצאת בקשר עם בחור צעיר. תוך שהיא צורחת מכאב, ביצע בה הרב אונס וטען כי הוא "בסך הכל רוצה לבדוק" אם היא עודנה בתולה. בהמשך, במשך כשנתיים וחצי, בתדירות של מספר פעמים בשבוע, נהג הרב לאנוס אותה, תוך שהוא אומר לה "שזה טוב עבורה לקיים רק עמו יחסי מין, כי כך הוא ישמור עליה, והיא תהיה שמורה רק לבעלה" וכי היא "האישה שלו". דילבסקי מואשם גם כי בחודש אוגוסט הוא ניסה להניא את הנערה מלהתלונן נגדו במשטרה. על כך מייחסת לו הפרקליטות עבירה של הדחה בחקירה.



"פרשה מזעזעת"



כזכור, בשבוע שעבר הותר לפרסום כי דילבסקי הוא הרב החשוד בבעילת קטינה. בחקירתו קשר דילבסקי את עצמו לחלק מהחשדות וטען כי אינו מבין מה היה פסול במעשיו.



ראש מחלקת פשעים במרחב דן, רפ"ק אבי אוחיון מסר כי "מדובר בפרשה מזעזעת של נערה תמימה אשר נוצלה באופן ציני. החקירה הינה סבוכה ומנוהלת ברגישות הראויה. אנו קוראים לבנות נוספות אשר נפגעו מהחשוד לבוא ולהתלונן".