שני הישראלים שנעדרו בקפריסין ביממה האחרונה שבו היום (שבת) לישראל. שוטרי יחידת השיטור הימי של משטרת מחוז חוף גררו היום את ספינה מסוג קטמרן שבה שטו שני הישראלים, אשר עקבותיה נעלמו במהלך שיט מקפריסין לכיוון חופי ישראל.



לאחר ניסיונות שלא צלחו באיתור הספינה מן האוויר, התגלתה הספינה כ-60 ק"מ מחופי ישראל. עם איתורה נוצר קשר עם ספינת השיטור הימי. שוטר השיטור הימי רס"ב יריב מלכה "אנו שמחים כי כך הסתיימה תעלומת היעדרותה של הספינה".



כזכור, שני הישראלים שנעדרו בקפריסין, אחרי שהפליגו לישראל מנמל לימסול והקשר נותק עמם בלב ים אותרו בלילה שבין שישי לשבת כשהם בריאים ושלמים. היום הסתיים מסע נרחב של חיפושים כשהקטמרן עליו הפליגו עגן בנמל חיפה כששני השייטים בריאים ושלמים, אך עייפים ותשושים, כהגדרת אנשי משמר החופים של משטרת ישראל שסייעו להם להגיע ארצה.



מתחקיר ראשוני של השניים עולה כי הם יצאו ביום רביעי ביאכטה מלימסול לחיפה והיו אמורים להגיע אתמול בבוקר לנמל חיפה. השניים הוגדרו נעדרים לאחר שהיו אמורים להגיע כבר בשישי לחיפה. במקביל לקבלת ההודעה על העדרם החלו כוחות משלובים בחיפושים אחריהם, הן במים הטריטוריאליים של האי בסיוע חיל הים ומשמר החופים הקפריסאי. במקביל כוחות של חיל הים סרקו את אזור המים הטריטוריאליים של ישראל. החיפושים אחריהם הופסקו בשישי עם רדת החשכה. הרשויות בישראל היו בקשר ישיר עם הרשויות הימיות בקפריסין וכל שלבי החיפושים היו מתואמים עד שאותרו כאמור אור ליום שבת.



באתרי החדשות הקפריסאים נאמר בין היתר כי מסוקי המשטרה המקומית חגו מעל המים הטריטוריאליים של האי בניסיון לאתר סירת קטמרן ועליה שני ישראלים, שיצאו ביום שני מנמל לימסול לכיוון חיפה, אבל כל הניסיונות לאתרם לא עלו יפה. מה שהגביר את הדאגה לגורלם. לפי אותם דיווחים הרשויות הקפריסאיות הודיעו לרשויות הישראליות על הסירה בשם "בלו סקיי" שלא שידרה אתמול אף אות מאז יצאה את נמל לימסול. המרכז המשותף לתיאום חילוץ והצלה סייע לרשויות הישראליות שניסו לפענח את זהות השייטים.



הדיווח היחיד שהגיע מקפריסין היה כי השניים יצאו מהמרינה בלימסול בסירת הלייזר וזמן קצר לאחר מכן ובעיקר בגלל שלא הגיעו במועד ליעדם בנמל חיפה נותק עמם הקשר. מאוחר יותר כשאותרו דיווחו כי הקשר עמם נותק בגלל בעיה במכשיר הקשר. הם גם דיווחו כי הם היו בשליטה כל העת.