מזג האוויר הסגרירי נותן את אותותיו ותושבי אשקלון נאלצים להתמודד עם פגעי החורף. גשמים כבדים שירדו הבוקר (שני) באשקלון הביאו להצפות ברחבי העיר וגם לקריסה של כביש. 


הצפות באשקלון

שוטרי תחנת אשקלון יחד עם גורמי עיריית אשקלון סייעו בחילוץ אזרחים שרכביהם נתקעו בעקבות ההצפות. הצפות קיימות בין היתר ברחובות: בן גוריון, ביאליק, דפנה, הנמל, רחוב הנמר ואלי כהן. המשטרה ממליצה להשתמש בדרכים חלופיות.



כמות הגשמים החריגה שירדה בזמן קצר מאוד באשקלון הביאה להצפה גם במרכז הרפואי ברזילי. בעקבות כך היו הצפות כמעט בכול שטחי ואגפי בית החולים. מבית החולים נמסר כי לא היו נפגעים וכי הציוד הרפואי והמכשור החיוני להצלת חיים פועלים כסדרם. בבית החולים הוקם מטה חירום, הפועל בתיאום עם משרד הבריאות ומד"א והפעילות הבלתי דחופה הופסקה. בשלב זה מטפלים בהצפות, בעיקר במבנים החיוניים לפעילות הדחופה מתוך כוונה לחזור לפעילות רגילה בהדרגה ומהר ככל שניתן.




הצפות בבית החולים ברזילי. צילום: דוד אביעוז צילום, מרכז רפואי ברזילי




גורפים מים בברזילי. צילום: דוד אביעוז צילום, מרכז רפואי ברזילי



צוללים באשקלון. צילום: חטיבת דובר המשטרה



הנזק המשמעותי ביותר נגרם ברחוב בן יהודה בעיר, שם קרס קטע כביש ומדרכה עקב בור שנפער במקום. המשטרה החליטה לסגור את הרחוב לתנועת כלי רכב עד להודעה חדשה. בשלב זה לא דווח על נפגעים. בעקבות ההצפות באשקלון, המשטרה החליטה לסגור לזמן קצר את תנועת כלי רכב את הציר מכיון כביש 4 (צומת קצ״א) ועד לאזור התעשייה (׳הכניסה הדרומית׳). בתוך כך כוחות גדולים של משטרת אשקלון יחד עם גורמי ההצלה והרשות עדיין פועלים כדי להשיב את חיי תושבי העיר למסלולם.




הצפות באשקלון. צילום: חטיבת דובר המשטרה



יום גשום


בתוך כך היום צפויים ממטרים מקומיים מצפון הארץ ועד הנגב, ייתכנו סופות רעמים יחידות והטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מהממוצע בעונה. קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח. לקראת הערב הגשמים ייחלשו ובהמשך בלילה צפויים גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד הנגב. עדיין ייתכנו סופות רעמים יחידות וקיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח. מחר צפוי להיות מעונן חלקית. עדיין צפוי גשם מקומי מצפון הארץ ועד לנגב ותחול עלייה קלה בטמפרטורות.