השייח' שקרא "לחסל את היהודים" יעמוד לדין על הסתה: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד שייח' חאלד מוגרבי, בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות. הוא הואשם כי במהלך אביב 2015 העביר שיעורים במסגד אל אקצה בפני קהל, בהם אמר בין היתר כי "היהודים שמים לקראת פסח ילד ב"חבית מחטים" ושותים את דמו בלחם מיוחד". כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. 


מכתב האישום עולה כי דרשותיו של מוגרבי לא הגיעו לאוזניים רבות. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין בריג'יט ויטאלי, בחמש דרשות שנשא בין החודשים מאי לאוקטובר נכחו לא יותר מ10-15 בני אדם. הדרשות התפרסמו ב-youtube, שם זכו לעשרות בודדות של צפיות. חלק מהדברים נאמרו כבר לאחר שנעצר בחשד להסתה בחודש אוגוסט והוא הכחיש מצידו כי מדובר בדברי הסתה. 

"הנאשם עשה כן, במטרה להטמיע בשומעיו רעיונות גזעניים כנגד היהודים, להתסיס, ללבות שנאה על בסיס גזעי דתי ולאומי ולעודד את שומעיו למעשים ופעולות אלימות כנגד כוחות הביטחון וכלפי אזרחים יהודים, כל זאת תוך ניצול מעמדו וסמכותו כמורה ואיש דת", נכתב בכתב האישום.


כך, באחת הדרשות, אמר: "בני ישראל נרדפו באירופה, ובסוף הגיעה למצב שהיא נשרפת איפה? בגרמניה, בגלל שהיא חטפה הרבה ילדים קטנים, אלה סיפורים ידועים שיש עליהם עדים ונמצאים פרוטוקולים של בית המשפט.. מי שקורא את הפרוטוקולים של מושלי ציון ימצא שהמטרה הסופית של בני ישראל הוא כיבוש העולם".

עוד אמר השייח' כי "אלוהים יכול להשמיד את היהודים כולם על זיכרונם של אבותיהם בכל מקום בעולם. אבל אלוהים רצה מאתנו להתחיל להזיז דברים על מנת לעשות את דברי האל. והכי חשוב, שיכול להיות מצב שהבן אדם ייתן את רוחו בשביל אלוהים וזה מה שקוראים לו ג'יהאד זה מהדרגות הכי חשובות שתמות שהיד אצל אלוהים, תמות שהיד זה דרגה ענקית מאוד".

הפרקליטות מייחסת למוגרבי עבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות. בפרקליטות ביקשו מבית המשפט להותירו במעצר עד תום ההליכים, בטענה כי "מסוכנותו של המשיב מוגברת בצוק העיתים ובשים לב למתח הקיים ממילא לנוכח גל הפיגועים וההתפרעויות הפוקדים לאחרונה את ישראל בכלל ואת ירושלים בפרט".