שביתת פתע ברכבת ישראל הביאה היום (ראשון) לסגירתן של מספר תחנות ברחבי הארץ. מרכבת ישראל נמסר כי "בצעד בריוני ותמוה הוועד סגר את התחנות: שדרות, ת"א ההגנה, צומת חולון, יבנה מערב ומשה דיין". ההודעה מגיעה לאחר שבשעות הצהריים נרשמו שיבושים בקו הוד השרון-באר שבע.



בעקבות ההשבתה, הורתה נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופטת אפרת לקסר, לחברת רכבת ישראל, להסתדרות ולוועד עובדי הרכבת, לפתוח במשא ומתן ביניהן. הצדדים התבקשו להודיע לבית הדין עד השעה עשר בלילה על התקדמות המגעים ביניהם.



החלטת הנשיאה נבעה מפניית חברת רכבת ישראל לבית הדין האזורי בתל אביב. הערב עתידה להתקיים פגישה בין יו"ר דירקטוריון החברה ומנהליה לבין יו"ר ההסתדרות במטרה לסיים את השביתה בה נוקטים עובדי הרכבת, לטענת החברה, כבר מאתמול.



בתוך כך הבהירה ההסתדרות לוועד עובדי רכבת ישראל כי היא מתנגדת להשבתת נסיעות של רכבות נוסעים באמצע מסלולן. עוד הוסיפה ההסתדרות כי תתווך בין ההנהלה לבין העובדים בניסיון הידברות הערב.



יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, התייחס למשבר ברכבת ישראל ואמר: "ההנחיה הברורה היא כי אין להוריד נוסעים מהרכבת תוך כדי נסיעה וכי רכבות בתנועה יגיעו ליעדן הסופי. הצדדים יתכנסו הערב על מנת למצוא פתרון למשבר".