בית המשפט העליון זיכה היום (שני) את עו"ד גור פינקלשטיין מעבירה של ניסיון רצח בן זוגה של זוגתו לשעבר. גור פינקלשטיין הוא עורך דין, שבעבר ניהל משרד עורכי דין בתל אביב ופעל כיזם של פרוייקט שיפוץ מבנה "אלהמברה" ביפו, שהפך למרכז לימוד של ארגון הסיינטולוגיה.



בגזר הדין שניתן בשנת 2014 בבית המשפט המחוזי תל אביב, נכתב לגבי פינקלשטיין כי הוא ״אדם חסר עכבות שלא שקט על שמריו בזמן מעצר, הוא הביא על עצמו את התוצאה הקשה והיה הרוח החיה מאחורי העבירות שבוצעו כלפי דניאל כהן״. שופטי בית המשפט המחוזי, שרה דותן, ד"ר דפנה אבניאלי ושאול שוחט הרשיעו את פינקלשטיין בשורה של עבירות אלימות כלפי בן זוגה של גרושתו ובעבירות של שיבוש מהלכי משפט, על ידי נסיונות לפגוע בעדי תביעה פוטנציאליים, באמצעות אחרים.



על פי הנטען בכתב האישום, חבר פינקלשטיין לעבדללה (עבדי) בכר, רמזי בכר, יוסף (בינקי) בכר ולא.א, אשר הפך במהלך החקירה לעד מדינה, לביצוען של העבירות. נגד שלושת שותפיו של פינקלשטיין, הוגש כתב אישום בנפרד, במסגרתו הגיעו הצדדים להסדר טיעון, הורשעו ונגזרו עליהם עונשים של בין 8 ל- 12 שנות מאסר בפועל.



על פי פסק הדין, העבירות בוצעו על רקע סכסוך משפטי בין פינקלשטיין לגרושתו. פינקלשטיין חבר לרמזי, עבדי וא.א. במטרה לפגוע בבן זוגה של גרושתו, דניאל כהן, ולגרום לו חבלה חמורה, על ידי התזת חומצה או פציעה באמצעות סכין. רמזי, עבדי וא.א. ארבו לדניאל כהן סמוך לביתו, במשך כשלושה שבועות ועקבו אחריו.



בשלב מסוים הם התקשרו לביתו של כהן וניסו לגרום לו לצאת מהבית בתואנות שווא, גרמו לתקר בגלגל מכוניתו וחסמו את אחת הכניסות לבית, על מנת לאלצו להכנס בדרך הגישה השנייה. ההתנכלויות לכהן הגיעו לשיאן ב- 21.11.10, בפיצוץ מטען חבלה מתחת למכוניתו. כתוצאה מהפיצוץ נחבל כהן קשות, נותח ואושפז במשך שבוע בבית חולים. בתו הפעוטה, שהיתה עמו ברכב, נפגעה פגיעת הלם.



במקביל לזיכוי, השופטים החמירו את עונשו של פינקלשטיין בגין עבירת אלימות שביצע בזמן שהותו בכלא והאריכו את מעצרו ל-5.5 שנות מאסר. עם זאת, סנגורו עו"ד אבי חימי מסר: "היום יום חג למערכת המשפט. עו"ד פינקלשטיין זוכה מכל הפרשה הקשה והחמורה והיום אנחנו יודעים שמעצרו היה לשווא".