אסיר העולם ירון סנקר, שנמלט הלילה (שני) מבית החולים אסף הרופא ונתפס לאחר מספר שעות בבאר שבע, סיפר בחקירתו כיצד הצליח להערים על אנשי שירות בתי הסוהר. 



"בשלב מסויים בלילה מצאתי את עצמי לבד בחדר, החלטתי לקום מהמיטה, ראיתי את התיק של אחד הסוהרים אספתי אותו אליי, שמתי על בגדי האסיר שהיו על גופי בגדים שמצאתי במקום ויצאתי מבית החולים כאחד האדם", סיפר סנקר, שמאושפז בבית החולים מאז ה-27 בספטמבר ונשמר שלושה סוהרים.



סנקר ניגש לשורת מוניות שעמדה מחוץ לבית החולים וביקש מונית לבאר שבע. "אמרו לי שזה עולה 600 ₪ והתחייבתי לשלם בסוף הנסיעה. התקשרתי לידידה וביקשתי שתארגן עבורי את הכסף. בדרך הנהג חשד שלא יראה כסף והוא הוריד אותי מהמונית בראשון לציון", סיפר.



בעוד כוחות גדולים של משטרה ושב"ס מבצעים מרדף אחריו, עלה סנקר על מונית נוספת. אלא שהפעם, לדבריו, נהג המונית חשד בו כי הוא האסיר הנמלט והוריד אותו בסמוך לקרית גת. "משם התחלתי לעלות על טרמפים ובשלב מסויים לקחתי אוטובוס עד לתחנה המרכזית בבאר שבע", סיפר לחוקרי ימ"ר מרכז במשטרה.



בתחנה המרכזית בבאר שבע הסתיימה הדרמה מורטת העצבים שהעמידה את שב"ס במרכז המחדל הנוראי. לדבריו, מאבטח שעמד בכניסה ככל הנראה זיהה אותו וביקש ממנו להזדהות. משסירב, המאבטח השכיב את סנקר על הרצפה וריתק אותו עד להגעת בלשי תחנת באר שבע.



מהמשטרה נמסר כי סנקר נחקר בגין בריחה ממשמורת חוקית וגניבה. "במבצע הושקעו משאבים לא מעטים שעה שמערכים אג"מים, מודיעיניים וטכנולוגיים פעלו על מנת לשים את ידם על האסיר הנמלט עד שנלכד. מעבר לכך כל עניין הבריחה ממשמורת חוקית נבחן עתה בידי שב"ס".



בשבועות האחרונים שבת האסיר רעב במחאה על תנאי הבידוד בהם הוחזק במשך כמעט 80 יום, אך עדיין נחשב לעבריין עם רמת סיכון גבוהה ביותר.



בשנת 2003, לאחר שני ניסיונות התנקשות, הוא הורשע בשני מעשי רצח וניסיון לרצח, כמו כן בניסיון לשוד. בפסיקת בית המשפט נקבע כי "חומרתו הקיצונית חריגה גם באולם הזה, שיודע תיקי פשע חמורים מן השורה הראשונה". 



השר גלעד ארדן אמר בעקבות אירוע בריחת האסיר: ״מדובר באירוע חמור ביותר שאסור היה שיקרה". השר הנחה את שירות בתי הסוהר להקים ועדת בדיקה בדרג בכיר שתבחן את הנסיבות שהובילו לאירוע החמור ותגיש את מסקנותיה תוך פרק זמן קצר.