המדינה הגישה הערב (שני) לבית הדין הגבוה לצדק בקשה דחופה לעיכוב ביצוע קצר נוסף של פסק הדין בעניין המבנה המשמש כבית כנסת בגבעת זאב. 

בתגובה, שהוגשה באמצעות עוה"ד ענר הלמן ויונתן ציון-מוזס ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נאמר כי לראש הממשלה ולשר הביטחון נמסרו הערכות מודיעיניות של גורמי הביטחון, שמלמדות על חשש ממשי לשפיכות דמים עקב פינוי בית הכנסת שלא בהסכמה.
בתום ישיבות שנערכו היום, הצליחו נציגי הממשלה להגיע להסדר מוסכם (המפורט בתגובה) עם ראש המועצה, רב בית הכנסת ונציגי העמותה המפעילה את בית הכנסת, שיישומו ככל שיתאפשר אמור להוביל לביצוע פינוי המקרקעין מכל חפץ ואדם בהקדם האפשרי, בהסכמה ובדרכי שלום.

יישום המתווה האמור מצריך אמנם, מחד גיסא, דחייה קצרה מאוד בת 48 שעות לתחילת פירוק בית הכנסת ודחיה בת כשלושה שבועות במועד סיום הפירוק, אולם מאידך גיסא, יישום המתווה יצמצם לדעת הדרג המדיני באופן משמעותי ביותר את החשש האמור משפיכות דמים, אשר בתקופה הנוכחית, שהינה רוויית פיגועים, הינו חשש שיש להתחשב בו במידת האפשר.

תגובת יש דין: "המתווה שמציעה המדינה מעניק פרס על עבריינות, וניתן היה להשיב לידי העותרים את הקרקע שנגזלה מהם כבר מזמן. אם בית המשפט יאמץ את המתווה המוצע, חשוב שיוכנסו בו מנגנונים עונשיים שיבטיחו שאכן הפינוי וההריסה יתבצעו בזמן. חשוב גם שיצא מסר ברור מבית המשפט שהוא לא יקבל את המשך הכניעה המשפילה של נציגי שלטון החוק בפני איומי הימין הקיצוני". 

על פי החלטת בג"ץ, המבנה היה אמור להיהרס ביום שישי לפני שבועיים, אולם למשטרה ניתנה ארכה לביצוע ההריסה עד יום מחר. בשבוע שעבר פנה עו"ד קורינאלדי, המייצג את רב המועצה המקומית הרב יוסף טולדנו, לבג"ץ וביקש להמיר את ההריסה באטימה בלבד עד שיתבררו ענייני הבעלות על הקרקע, שבבדיקת המינהל האזרחי.