פינוי והריסת בית הכנסת איילת השרר בגבעת זאב נדחה ויתבצע עד יום חמישי, כך החליט הבוקר (שלישי) בג"ץ לאחר שהעותרים לפינוי קיבלו את מתווה המדינה לפיו תכולת בית הכנסת תועבר למבנה ארעי שהוצב בסמוך על קרקע ציבורית. בנוסף נקבע כי כוח משטרה יוצב במקום עד לפינוי.



בתגובה שהגישו העותרים, יורשיו של רבאח אללטיף הודיעו לבג"ץ כי "על מנת למנוע שפיכות דמים", הם מקבלים את המתווה שהציעה המדינה לפינוי ופירוק בית הכנסת. 



בתגובה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין שלומי זכריה ומוחמד שקיר מהצוות המשפטי של "יש דין", אומרים העותרים כי "מתחוור שהפשע משתלם: פלישה לאדמות הזולת, הקמת מבנה שלא כדין, הפרת צווים שיפוטיים של בית המשפט הנכבד, השחתת פני מקרקעין של בית המשפט העליון, התבצרות בניגוד לדין בבית הכנסת, איומים באלימות ובשפיכות דמים, כל אלה, במקום אכיפת החוק, מובילים לשיתוף פעולה של הדרג המדיני עם אותם גורמים עבריינים", נכתב בתגובה. "אותם גורמים אף 'זוכים' למתנה משמיים בדמות תקצוב אגדי בהיקף של 5,200,000 שקל. מעולם לא חזינו בשיתוף פעולה כה בוטה בין המדינה ובין מעשי עבריינות ואיומים בטרור, לצורך סחטנות אשר בבסיסה עומד הדחף שלא לאכוף פסק דין של בית המשפט העליון".



הלילה הניחו אנשי אגף המבצעים של משרד הביטחון מבנה יביל שאליו יועבר באופן זמני בית הכנסת "איילת השחר". ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד הביטחון לבדוק את המהלך ולאחר שהגיעו כל הצדדים להבנות והסכמות, משרד הביטחון, בתיאום עם מועצת גבעת זאב, הציב הלילה את המבנה כדי לחסוך מצב בו מדינת ישראל הורסת בית כנסת. 



ממשרד הביטחון נמסר כי מבנה בית הכנסת הזמני הוצב בשטח ציבורי סמוך, שקיבל היתר בנייה ממועצת גבעת זאב. לאחר חיבורו לתשתיות חשמל, ביוב ומים, יועברו אליו ספרי התורה, ובית הכנסת יפתח לציבור המתפללים.